zijn de kosten van lokaal bellen altijd even duur, ongeacht of je het netnummer ervoor zet (voorbeeld)

Dus als je in 010 woont, en je wilt bellen met 010-1234567, kost dat evenveel per minuut als wanneer je alleen 1234567 intoetst?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Het beste antwoord

Ja, dat is even duur. De telefooncentrale houdt je op het "lokale" netwerk als je het toetsen niet met een 0 begint. Als je het toetsen wel met een 0 begint en daarna volgt NIET het netnummer van je lokale netwerk (bijv. als je met 02 begint terwijl je in 010 zit) escaleert de centrale je telefoontje naar het interlokale netwerk. (En als je met 010 begint vanuit 010 snapt de centrale dat 'ie je telefoontje lokaal moet houden.)

Als je met twee nullen begint escaleert je centrale zelfs naar het internationale netwerk. Maar zelfs als jij 0031 10 1234567 belt vanuit 0031 10, snapt de centrale van je telecomprovider nog steeds dat je lokaal moet blijven.

Bedrijfscentrales doen vrijwel allemaal net zo iets. Als je "een voorloop-0 moet bellen voor een buitenlijn" (een beetje centrale heeft dat instelbaar, maar 0 is meestal de standaard) escaleert de centrale je telefoontje naar een buitenlijn, anders blijft je telefoontje intern.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat is even duur,maar het ligt er ook aan welke provider je hebt.
Bij veel providers kun je voor een vast bedrag onbeperkt bellen,maar er zijn er ook bij die per minuut rekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je een vaste telefoon lijn hier bedoelt en lokaal wilt bellen,zolang je in dezelfde regio belt als waar 010 in valt blijven de kosten gelijjk, ongeacht of je de 010 ervoor zet of niet.
Zolang je iemand wilt bellen hoef je niet de 010 er voor te zetten, dit mag wel maar hoeft dus niet. qua kosten maakt het niks uit.

De volgende dorpen vallen onder deze regio :

Bergschenhoek, Berkel en Rodenrijs, Bleiswijk, Botlek Rotterdam, Capelle aan den Ijssel, Hoogvliet Rotterdam, Maasland, Maassluis, Rotterdam Albrands, Vlaardingen, Vondelingenplaat rt, Pernis Rotterdam, Poortugaal, Rhoon, Rotterdam, Schiedam

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan dus iedereen die in deze dorpen/steden woont bellen met de vaste lijn zonder extra kosten, en zonder dat je de 010 ervoor hoeft te zetten