Een nieuw gekochte iphone toestel hoort toch in een dichte verpakking te zitten?

Ik heb bij een winkelier een iphone 4s + abonnement besteld. Er werd mij gezegd dat het toestel pas over een paar dagen geleverd kon worden. Toen ik later terug kwam om het toestel op te halen zat er geen folie om de verpakking (normaal gesproken zit er altijd folie om een iphone doos), de doos was al geopend. Ik heb het toestel niet aangenomen. Het kan zo zijn dat ze mij een tweedehands toestel proberen te verkopen. Ik heb toch recht op een toestel die nog in een dichte verpakking zit? Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
2.7K

Antwoorden (6)

Een nieuwe iPhone wordt inderdaad geleverd in een gesealde verpakking. Goed dat hem niet hebt aangenomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou een nieuwe laten komen. Of naar een andere winkel gaan.
Het zou natuurlijk ook mogelijk kunnen zijn dat ze het simkaartje al in de iphone hebben gestopt, daarvoor moet de verpakking dus wel eerst open (waardoor het plasticje eraf is).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt vragen waarom de verpakking geopend is. Verder het toestel in de winkel uitpakken en zorgvuldig controleren op gebruikssporen, ook op de andere zaken die in het doosje zitten.
Als je het niet vertrouwd kun je het beter niet accepteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn advies is, niet accepteren. Het is JUIST bij apple de beleving waarvooor je betaald, een luxe product in mooie verpakking. Elke Apple gebruiker weet dat het seal zelf eraf halen ZEKER hierbij hoort. Dit kan je gewoon eisen. Zeker wel. Gewoon stug volhouden en niet twijfelend antwoorden. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal gesproken moet de verpakking netje in orde zijn.
Doch kan het wel eens voorkomen dat er iets niet goed is met de verpakking.
Als de winkelier/leverancier hier geen plausibel antwoord op kan geven zou ik hem i.d.d. niet accepteren.
De gedachte om een tweedehands toestel voor nieuw te verkopen acht ik bijzonder klein, er is geen winkelier met gezond verstand die zich hieraan waagt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan aan de winkelier vargen of je hem kan instellen als hij al is ingesteld kan dat of een goede service zijn of ze bedriegen je!