[Zie filmpje]
Bij *Blieb heb je dus geen abonnement, maar koop je per dag een bundel waarmee je onbeperkt kan internetten en sms'en. De prijs van de bundel is 50 cent per dag en word afgetrokken van je prepaid tegoed. Bellen kost 25 cent per minuut.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De virtuele provider Bliep van de Telegraaf Media Groep gaat via prepaid mobiel internet aanbieden voor 50 eurocent per dag. Het gebruik van internet is onbeperkt. Voor 1 euro per dag is sneller internet mogelijk. Bliep zit op het T-Mobile-netwerk.

De tragere internettoegang heeft een snelheid van 384Kbps down en 64Kbps up. De snellere toegang is 3,6Mbps down en 2Mbps up, zo maakte de virtuele provider bekend bij de presentatie van de plannen. Gebruikers betalen per dag dat ze online zijn en hoeven dus niet te betalen voor dagen dat ze niet online gaan. Bij de bundel zit ook onbeperkt sms'en.

Bliep, door het bedrijf zelf geschreven als *bliep, biedt alleen prepaid-kaarten aan. Die zijn verkrijgbaar voor 1 euro. De virtuele provider richt zich op jongeren, al is het onbeperkt online zijn wellicht voor meer doelgroepen interessant. Minpunt voor sommige gebruikers zal zijn dat Bliep-simkaarten in het buitenland niet werken; de provider werkt er nog aan om dat te veranderen.

De virtuele provider maakt gebruik van het netwerk van T-Mobile en is afkomstig uit de stal van Telegraaf Media Groep. De mensen achter Bliep zijn afkomstig van Hyves Mobile, de mobiele provider van TMG's sociale netwerksite Hyves. Bliep wordt ook gefinancierd met geld van TMG.

Kosten per dag 0,50 euro

Snelheid 0,4/0,1Mbps

Limiet Geen

Sms Onbeperkt

Bellen 0,25 euro per minuut

Kosten per dag 1 euro

Snelheid 3,6/1,0Mbps

Limiet 2GB Fair Use

Sms Onbeperkt

Bellen 0,25 euro per minuut

http://tweakers.net/nieuws/82237/bliep-biedt-onbeperkt-mobiel-internet-voor-15-euro-per-maand.html

http://www.nu.nl/internet/2822637/nieuwe-provider-richt-zich-onbeperkt-internet.html