Waarom adviseert Tele2 je om roaming in te stellen in Nederland?

Tele2 adviseert om data roaming in Nederland aan te zetten. Ik denk dat dit is omdat ze gebruik maken van het T-mobile netwerk.

Echter, zonder dat ik data roaming aan zet en die mobiele data gegevens invul, werkt het ook (ik ben klant van Tele2 en maak dus gebruik van T-mobile netwerk).

Heeft iemand een idee waarom Tele2 dit toch adviseert? En wat zou het gevolg zijn als je dat wel/niet invult?

Alvast bedankt!

Zie hieronder voor de info afkomstig uit de toestelhulp (voor iPhone 4s)

Internet: handmatig instellen
Kies Dataroaming en schakel deze in.
Kies Mobiel datanetwerk.

Belangrijk!
Voor mobiel internetten in het buitenland worden hogere datakosten doorberekend. Indien je hier in het buitenland geen gebruik van wilt maken, dient Dataroaming (tijdelijk) uitgeschakeld te worden.

Let erop dat je bij terugkomst in Nederland deze optie weer inschakelt, zodat je in Nederland weer mobiel kunt internetten.

Bewerk de details voor Mobiele data als volgt:
Bij APN, voer internet.tele2.nl in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Keer terug naar het Startscherm.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.6K

Het beste antwoord

Data Roaming wil zeggen dat je gebruik kunt maken van een ander netwerk dan waarbij je geregistreerd staat. Daar moeten wel afspraken voor gemaakt zijn.

Aangezien Tele2 eigen sim kaarten heeft bestaat de mogelijkheid dat je via je sim niet geregistreerd staat voor het T-mobile netwerk. Als je dan de data roaming niet aan hebt staat kun je niet via 3G internetten. Staat deze wel aan dan "laat" T-mobile je toe op het netwerk alszijnde Tele2 klant.

Als je een nieuw abonnement neemt bij Tele2 met internet zal je waarschijnlijk meteen via de sim geregistreerd zijn voor het T-mobile netwerk anders waarschijnlijk niet. Door dit advies te geven weet Tele2 zeker dat iedereen gebruik kan maken van het T-mobile netwerk.

Advies van mij als het bij jou wel werkt zonder de data roaming aan te hebben staan zet deze dan ook niet aan. Loop je niet het risico dat als je in een grensgebied bent je telefoon gebruik gaat maken van een duur "buitenlands" netwerk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als je data roaming uitzet kan je internetten via wifi, en dan kan Tele2 geen kosten in rekening brengen. vandaar dit advies. (WC-eend adviseert WC-eend)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, maar ik zou haast zeggen dat kan eigenlijk niet
weet je zeker dat je mobiel niet op de een of andere manier automatisch verbinding maakt met een van de twee?