Hoe kan ik een foto van mijn laptop via bluetooth op m'n mobiel zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.5K

Het beste antwoord

Als je laptop al beschikt over een bluetoorn kaart kun je twee dingen doen

1:klik met je rechter muisknop op de foto die je wilt verzenden en ha naar kopiëren naar, en klok op Bluetooth. Vervolgens gaat je computer zoeken naar Bluetooth apparaten. Kies hier voor hou telefoon. En accepteert vervolgens op jou telefoon..

2 (er van uit gaan dat je beschikt over Windows vista of hoger) klik op start en typ in het zoek balkje Bluetooth je krijgt nu een programmatje. Start het programma op dat je als resultaat krijgt. Hier kun je kiezen voor ontvangen of verzenden. Kies voor verzenden navigeert naar je foto('s) en kies vervolgens je telefoon.

Let op: het kan zijn dat je je Bluetooth nog aan moet zetten met een schuifje/ knopje .
En natuurlijk moeten de drivers zijn geïnstalleerd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hmm mijn telefoon heeft een aantal worden veranderd. Hoop dat het niet te verwarrend is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kans is groot dat jou laptop niet beschikt over een ingebouwde bluetooth kaart, of de drivers zijn niet geïnstalleerd.
Als het het eerste is kun je nog doen wat chefke zegt goedkoper is dan met een kabel te werken zo als dmnqd zegt. Welke laptop heb je?

Andere antwoorden (2)

Er bestaan USB sticks die je laptop voorzien van Bluetooth. Hiermee is het mogelijk om afbeelding te zenden maar je kunt ook gegevens opvragen. Als je laptop al voorzien is van Bluetooth is het een ander verhaal. Dan kun je dit via je configuratie scherm regelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal krijg je bij de aankoop van een mobiele telefoon een kabel met usb stick. Deze kan in de oplader zitten (dan zit de usb stick met een usb ingang aan de oplader) of los. Dan heb je dus twee aparte kabeltjes: een oplader en een usb kabel.
De usb kabel kan in elke (enigsinds moderne) computer of laptop. Soms zal er vanzelf een scherm op de computer worden geopend. Soms moet je dit eerst op je mobiel activeren. (Je kan dan bijvoorbeeld kiezen tussen 'opladen via computer', 'contacten synchroniseren' en 'bestanden delen' ga dan voor het laatste).
Je krijgt waarschijnlijk een map met de inhoud van je mobiel. Hier kan je de foto inplakken. Als je hem in de juiste map hebt geplaatst zal hij nu vanzelf op je mobiel staan.

Dit is een handige manier om foto's en muziek van de computer naar de mobiel te zetten.

Als je bluetooth wilt gebruiken moet je eerst bluetooth installeren op de computer. Meestal moet je dit eerst kopen.
Je kan bluetooth aanzetten op de computer en op de mobiel. Als je dan via je mobiel zoekt naar 'nieuwe apparaten' zal de computer daar ook tussen staan. Als je hem aanklikt moet je een wachtwoord verzinnen (4 keer 0 is voldoende) om te synchroniseren. Dan kan je via een map die automatisch wordt geopend de foto overplaatsen naar je mobiel. Dit werkt ook tussen twee mobiele telefoons.

Tegenwoordig wordt dit meestal gedaan met de usb-kabel, maar bluetooth kan natuurlijk ook.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!