Is wifi in het buitenland gratis? Op je telefoon?

Ik heb een samsung ch@t 335.... ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.7K

Antwoorden (8)

Wanneer je verbindt met Wi-Fi, is het voor jou altijd gratis (alleen de eigenaar van de router betaald aan zijn provider). Bij sommige hotspot's moet je na het inloggen betalen; dit staat op de pagina aangegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker voor een onbeveiligde WiFi-verbinding. Beveiligd moet je soms voor de netwerksleutel betalen, soms ook niet....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wifi is gratis om verbinding mee te maken.

\Bekende gratis hotspots zijn bijvoorbeeld bij de MacDonalds.

Vaak heb je in toeristische gebieden bij barretjes ook Wifi. Deze is dan wel beveiligd, maar meestal kan je om de code vragen in ruil voor een consumptie.

Als je verbinding hebt met Wifi, maar je kan niet internetten zit je vaak op een hotspot waar je een bepaalde code op een internet pagina moet invoeren. Vaak kost dit geld.

In hotels kunnen ze je ook belachelijke prijzen laten betalen voor internet (in Rhodos vroegen ze 8 euro per dag!!!) Trap hier niet in!! 200 meter verderop zat een nederlandse friettent. In ruil voor een flesje water kreeg ik zo de code en kon ik een week lang van hun wifi genieten.

Ik moest dan wel he-le-maal de hotel kamer uit en in het zonnetje in de buurt gaan staan. maar zo erg was dat niet ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja wifi is altijd gratis, ook in het buiten land, zolang het maar niet beveiligd is kan je er gewoon op :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is meestal niet gratis.
Als je het prongeluk gebruikt krijg je later duren kosten. Ik heb namelijk dat mijn wifi prongeluk aan stond en toen was het bedrag duur wat je moest betalen. Dus ik raad het je af om het te gebruiken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar het lichter ook aan wat voor wifi en van wie je het gebruikt. Soms kan je het wel gewoon gratis gebruiken, maar als je op vakantie bent in een huisje dan kost het meestal wel wat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wifi is altijd gratis.

Het maakt helemaal niet uit of het beveiligd of onbeveiligd internet is. Dit heeft alleen maar te maken met of je een wachtwoord nodig hebt of niet, maar niets met de kosten. Zowel beveiligde en onbeveiligde wifi kan een vergoeding vragen, maar dan betaal je nog steeds niets aan de telefoonprovider.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook speciale apps met alle wifi hotspot uit de omgeving waar je in bevindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WiFi is gratis en wordt vaak aangeboden in openbare gelegenheden zoals hotels en restaurant / barretjes. Vraag altijd de naam van het access point van de locatie en evt het ww. Vaak bij buitenlandse hotels kom j edan eerst op de site van het hotel terecht en kun je ervan uit gaan dat je goed zit.
Echter er zijn ook mensen die in een openbare gelegeneild een bijna gelijke URL als de locatie opzetten en waar jij dan op inlogt. Op deze manier kan deze persoon jouw device 'bekijken'. Dus ook hier vragen naar de juiste gegevens en niet overal klakkeloos inloggen