Welke optie is beter ? Smartphone of Navigatie systeem ?

Ik moet een routeplanner hebben, alsook een nieuwe telefoon.
nu weet ik dat de nieuwste smartphones ook navigatie hebben, maar vraag me het volgende af:
Als ik mijn smartphone gebruik als navigatie systeem, houd dat in dat dit i-net kosten inhoud of spreken we dan hier van een free app of werkt dit gewoon via GPS ?
Geeft dit daarnaast net zoals bij bijvoorbeeld tom tom de verkeersinfo aan en flitsservice ?
Hoe actueel zijn de wegen kaarten, en zijn deze ook internationaal ( Europa ) ?
Werkt deze navigatie dan ook in België bijvoorbeeld ?

Ben tevreden over mijn huidige nokia, gewoon voor te bellen, maar ben toe aan iets nieuws, wil kijken wat beter is, gewoon een los navigatie systeem, ter waarde van zeg gemiddeld 150 euro, of dan een simlock vrije smartphone aan te schaffen waarmee ik gelijk up to date ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K

Antwoorden (3)

Je kan voor b.v. de iphone TomTom krijgen ong 100 Euro, hiervoor heb je geen internet of data verbinding nodig. Op je iphone zit al GPS.
Ik heb het zelf en het werkt prima, er is één nadeel, als je tegelijkertijd veel bel, valt op dat moment je navigatie even weg, dat is soms lastig. Je kan kaarten van de hele wereld kopen. Meestal standaard de Benelux of Europa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de meeste android smartphones kun je gebruikmaken van een gratis app (NavFree) die GPS gebruikt, dus gratis. het werkt op mijn HTC Wildfire S.

Toegevoegd na 56 seconden:
je moet dan wel eerst de kaarten downloaden naar een SD-card
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een duidelijk verschil tussen GPS en navigatie kaarten. GPS kan alleen je locatie achterhalen, verder helemaal niets (kost geen geld).
Navigatie kaarten moeten bij de meeste applicaties (zoals Google Navigatie) steeds gedownload worden. Dit kost aardig wat geld, wanneer je geen internetabonnement hebt.
Er zijn echter ook (betaalde) applicaties die de kaarten offline opslaan op een SD-kaart (zoals Sygic).
Veel navigatie applicaties ondersteunen ook file informatie en flitsers. Maar je hebt wel een internet verbinding hebben om deze informatie op te vragen.

Het aanschaffen van een smartphone is natuurlijk een goed idee. Maar bedenk wel dat, bijvoorbeeld een TomTom, gemaakt is om te navigeren. Ook de nieuwste navigatie systemen hebben de optie om verschillende informatie op te vragen tijdens het reizen. Maar dit kost, net als op een smartphone, ook extra geld.

Bekijk wat jou de verstandigste keuze lijkt, en kijk eens rond in verschillende winkels.