batterij van HTC ChaCha snel leeg?

Laatst heb ik de HTC ChaCha gekocht en ben er erg blij mee behalve dat de batterij enorm snel leeg gaat.
Ik moet hem zeker 2 keer per dag opladen. Is hier iets aan te doen of hebben meer mensen hier last van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (6)

Bijna alle smartphones hebben hier last van.

Als je alle achtergrondapps, bluetooth en synchronisatie uitschakelt en niet te veel spelletjes speelt gaat het goed.

Reken op vijf dagen als je er helemaal niks mee doet, en hooguit vijf uur als je zit te gamen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stroombesparende maatregelen:
Zet helderheid laag, schakel Wifi, GPS en Bluetooth uit als je ze niet nodig heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij 'Instellingen' -> 'Over de telefoon' -> 'Accugebruik' (of iets wat er op lijkt) kan je zien welke dingen het meeste van je batterij gebruiken, je kan dan overwegen om iets uit te zetten.

Je kan hierbij denken aan:
- helderheid lager zetten
- WiFi uitzetten als je het niet gebruikt
- Alleen 2G netwerken gebruiken
- Mobiel internet helemaal uitzetten
- Synchronisatietijd hoger instellen (niet elk uur mail ophalen maar bijvoorbeeld elke 2 uur)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook een HTC maar dan een sensation die ook erg veel energie gebruikt ik raad je aan om naar je taakbeheer te gaan en alle apps uitzetten of gewoon op
alles stoppen drukken werkt bij mij in iedergeval heel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan of je hem intensief gebruikt. Als je de hele dag internet, of sms' jes verstuurt of belt, zal de telefoon veel sneller leeg zijn, dan als ie op standby staat. Dan kan ie wel 2 dagen meegaan ofso.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ChaCha gaat ook snel leeg. Zoals al eerder is gezegd, schakel onnodige dingen uit. Wat ook een goede tip is is om openstaande applicaties te sluiten. Dit kan niet gewoon op de HTC ChaCha, maar via de app Advanced Task Killer kun je dit wel doen, scheelt een hoop stroom en geheugen!