Hoe krijg ik mijn iPhone werkend?

Vandaag 2e hands een iPhone gekocht. De vorige eigenaar heeft mijn simkaart gelijk op maat geknipt. Hij werkte prima, maar wou wat muziek erop zetten. Toen gaf hij aan dat er een update beschikbaar was, en dus maar geïnstalleerd. Nu werkt mijn iPhone niet meer. Hij geeft steeds aan 'geen sim'. Wat moet ik nou doen?

Toegevoegd na 18 uur:
Het blijkt dat ik de iPhone moet downgraden, iemand een idee hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was deze iphone gejailbreakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke iphone.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iPhone 4, en de verkoper heeft niks over jailbreaken gezegd

Het beste antwoord

Je iphone kon gejailbreaked zijn. Hierdoor kan het mogelijk zijn dat je daardoor een simlockvrije iphone had. Door de update wordt de baseband van je iphone ook geupdate. Dit kan er toe leiden dat je iphone niet meer simlock vrij is. Kijk eens naar de link die ik je heb gestuurd. Probeer even een andere simkaart, dan weet je zeker dat het daaraan ligt. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We kunnen er geen Cydia opkrijgen, en daardoor dus ook niet het programmatje downloaden.. Zolang er geen juiste sim inzit wil hij niks doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is inmiddels al soort van gelukt, het enige probleem is dat we de iPhone moeten downgraden.. hoe moet ik dat in hemelsnaam voor elkaar krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het downgraden heeft nog geen nut, aangezien je je iphone moet activeren met de originele simkaart. Ik neem aan dat je geen back-up hebt gemaakt? Probeer even alle nederlandse simkaarten uit.. Ga even wat winkels binnen en vraag of je zon simkaart kunt lenen.. Er moet wel een manier zijn om te achterhalen is wat je simlock is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een O2 in Engeland, dat wist ik al.

Andere antwoorden (2)

Ik ben niet zo erg bekent met dat type toestel.
Maar zet hem eens uit en dan weer aan.
Mocht dat niet werken haal dan je kaartje er even uit, verwijder de accu.
Loop even naar de keuken en haal een glas drinken.
Daarna plaats je je simkaart en je accu en probeer het dan nog eens.

Truuk wil wel eens werken met andere smartphones,
mischien met deze ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op maat geknipt?! Het lijkt mij dat je daarmee de sim nogal beschadigt, zodat die onbruikbaar wordt. Bel straks even met je provider,misschien kunnen zij je een nieuw simpje sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je de chip niet raakt is er niks aan de hand. Zoveel iphone'ers hebben hun simkaarten geknipt. -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dat wist ik niet... Maar je moet dat ding bijna halveren om 'm te laten passen! Het risico is daardoor wel erg groot, ook omdat de telefoon aangeeft dat ie geen sim kan vinden.
Thanx voor je aanvulling.