stel ik koop een simlock vrije telefoon, is het dan mogelijk om mijn nummer te behouden bij een nieuw sim only abbo van een andere provider?

Toegevoegd na 1 dag:
ik heb nu een prepaid telefoon btw

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K

Antwoorden (4)

Als het goed is, moet dat wel mogelijk zijn om je telefoonnummer te behouden als je van provider veranderd. Het is wel zo dat er kosten voor nummerbehoud in rekening worden gebracht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
Simyo, een "kleine" providers doet het ook.
Indien het abonnement contractvrij is kun je nummerbehoud gaan aanvragen bij een provider naar keuze, hieraan zijn verder geen kosten aan verbonden. je hebt wel 1 maand opzegtermijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook bij een Prepaid kun je nummerbehoud aanvragen bij een nieuwe provider, dan heb je dus geen opzegtermijn en kan dit binnen 8 dagen verwerkt zijn, en als je bij de nieuwe provider ook een Prepaid zou willen met behoud van je eigen nummer kan dat ook, dan wordt dit een Prepaid migratie en is binnen 8 werkdagen verwerkt.
Het telefoonnummer is niet gekoppeld aan een toestel, maar aan een simkaart. De oude en de nieuwe providers zijn verplicht mee te werken aan het overzetten van het telefoonnummer van de ene naar de andere provider.
Let wel, de oude provider hoeft het nummer nummer pas vrij te geven na het aflopen van de contractsperiode.
Hou er rekening mee dat het overzetten tot 4 maanden kan duren. Dat betekent dat je minimaal 4 maanden van te voren een nieuw abonnement aan moet vragen bij je nieuwe provider, met daarbij opgemerkt dat je je nummer wil behouden. Als het goed is, regelt de nieuwe provider dan de rest met je huidige provider. Zorg er wel voor dat je alle gegevens van je huidige contract, klantnummer, contractnummer naam en adres gegevens aan de nieuwe provider meegeeft, en dat deze gegevens de exacte gegevens zijn die bij je huidige provider bekend zijn. Vooral voorletters, en afkortingen in adresgegevens, die je verkeerd doorgeeft, zijn voor de oude provider vaak excuses om zich niet aan de transport plicht te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een simlock-vrije telefoon koopt en je sluit een abonnement af bij bijvoorbeeld Simpel (Prijzen/abonnementen overzicht: http://iphoneweb.nl/iphone-kopen-simpel) kan je het kaartje in je simlock-vrije telefoon stoppen. Bij het bestellen van je nieuwe simkaart (bij Simpel kan dit alleen online) kan je aangeven dat je nummerbehoud wilt. Simpel regelt de overstap binnen 10 - 30 dagen. Ondertussen kan je door blijven bellen met je huidige abonnement / toestel.

Ik raad Simpel heel erg aan! Momenteel zelf een abonnement besteld en vandaag aangekomen. Ben er erg blij mee. De prijzen zijn erg laag en de klantenservice hoog.

Succes met het vinden van een abonnement!

P.S. Wat ik naast Simpel ook aanraad is de iPhone. Heb je niet zo'n groot budget, dan is een iPhone 3GS simlock-vrij wat voor jou. Vanaf 349,00 verkrijgbaar. (Prijzen overzicht: http://www.iphoneweb.nl/iphone-kopen-t-mobile
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je goed gelezen zou hebben zou je hebben gelezen dat IK Simpel aanraad. Verder zou het wel zo netjes zijn als je je argument ondersteund met een bron/link naar waar Simpel staat aangeschreven als laagst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je goed gelezen zou hebben zou je hebben gelezen dat IK Simpel aanraad. Verder zou het wel zo netjes zijn als je je argument ondersteund met een bron/link naar waar Simpel staat aangeschreven als laagst.