Waarom kan ik in de Android-market alleen betalen met creditcard?

Waarom is dit niet op een andere manier mogelijk? Zoals pre-paid of gewoon met IDeal..

Ik weet dat ze in veel landen (o.a. USA) net zoveel gebruik maken van hun creditcard als dat wij onze pinpas gebruiken. Maar dit is toch niet doordacht?
Ik ben 25 jaar maar niet van plan om een creditcard te nemen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik +/- 25 was heb ik juist een creditcard genomen, nooit om schuld op te bouwen, maar puur voor betalingen online/buitenland toen nog Paypal(kon eerst alleen me cc) wat een verademing en wat een voordeel heb ik er van gehad en nog steeds. Ook veel voor vrienden met reisjes op die manier dingen weten te betalen/borg kunnen geven (dan wordt borg op een tussenrekening gezet en krijg je het aan het eind van de vakantie weer teruggestort).

Het beste antwoord

Met een creditcard heeft de verkoper meteen zijn geld binnen en de klant is verzekerd tegen oplichting.
Met prepaid kaarten is het probleem dat er ontzettend mee gefraudeerd kan worden.
IDeal is bijvoorbeeld niet in gebruik in de USA en daar bij ook andere landen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google had een conflict met paypal daarom is het niet mogelijk om apps te kopen via paypal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google is echter van plan zelf een systeem te introduceren waar mee je met je telefoon betaald voor iets.
Wanneer dit geintroduceerd wordt is nog niet bekend, echter is men hier al flink mee aan de slag.