Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan vodafone een anoniem nummer achterhalen?

Het zit zo:
een kennis heeft een aantal keer een vriendin van hem gebeld op een anoniem nummer.
toen ze opnam, heeft hij meteen weer opgehangen, zonder iets te zeggen.
die vriendin dreigt nu met het volgende:
ik heb een vriend binnen vodafone en als je nog een keer belt, dan kan hij je nummer achterhalen en dan krijg je ongenodigd bezoek.
nu is mijn vraag:
kunnen ze je nummer al achterhalen, of moet daar eerst nog voor gebeld worden?
want op mijn rekening staat b.v. bij een anoniem nr(ik zit ook bij vodafone): 061234xxxx.
weten zij die laatste 4 cijfers al, of kunnen ze die alleen achterhalen als je belt?
en is dit uberhaupt wel mogelijk?
b.v.d.

Toegevoegd na 3 minuten:
En kunnen vodafone medewerkers dit eigenlijk wel, mogen ze dit wettelijk überhaupt wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een Vodafone medewerker mag dit niet zonder een bevel van de politie, en daarbij: ze bedreigt je vriend, een bedreiging is een misdaad. Je kennis kan de politie inschakelen, zeker als dit dmv een sms is gebeurd.

Anonieme nummers zijn bij de provider gewoon bekend, maar niet alle medewerkers kunnen zomaar bij die informatie. Het is ook niet toegestaan om zonder een politiebevel een nummer te achterhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is technisch gezien geen enkel probleem. De vriendin moet dit wel aanvragen via politie, die dan ook onmiddellijk een proces-verbaal zal opstellen, waardoor desgevallend tot de nodige vervolging overgegaan wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar moet hij haar dan eerst weer bellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hij hoeft haar niet eerst te bellen. Al het telefoonverkeer (al dan niet anoniem) wordt door de provider geregistreerd. Anonieme nummers worden voor de consumenten anoniem gemaakt, maar het registratiesysteem van de provider heeft toegang tot het daadwerkelijke nummer.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding