Ik heb geen idee in welke context je dit wilt weten, en daarom beantwoord ik de vraag maar even in het algemeen.

Als er informatie (data) verzonden moet worden van de ene computer naar de andere, of van het ene mobieltje naar het andere, dan wordt al die informatie opgedeeld in kleine pakketjes. Je zou dat units kunnen noemen.

Als je b.v. een film download van internet wordt die film niet als één grote file verzonden, maar er worden steeds kleine packets verzonden. Als je alle packets hebt gedownload, worden ze netjes achterelkaar gezet, en heb je de hele film.

Die packets bestaan uit stukje informatie van de film zelf, maar er zit ook nog extra data bij. B.v. van welke computer het packet afkomstig is, naar welke computer het moet, hoe groot het packet is, en ook een soort veiligheidsmechanisme, als er iets fout gaat tijdens het downloaden. Dat noem je packet-gegevens.

Je kunt dat vergelijken met een brief verzenden per post. De brief zelf dat is de data, dus de werkelijke gegevens, die je nodig hebt om de brief te lezen. En de packet-gegevens zijn de envelop, de postzegel, de adressering en de afzender.