Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het makkelijkst een telefoon met team leden delen?

Ik wil graag in een roulerend team hetzelfde tel nummer gebruiken. Een van de teamleden moeten dan bereikbaar zijn op dat nummer op een dag in de week bijv woensdag.
Zij krijgen het telefoontje doorgeschakeld op naar vaste telefoon of mobiel of (computer?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
628

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Klinkt mischien ingewikkeld, maar je kan een VOIP server gebruiken met de software Trixbox. Dit maakt het mogelijk om een telefoon nummer te koppelen aan meerdere telefoons. Als je 3 extensies maakt bijv. 200, 201, 203 (voor VOIP telefoons of/en softphones op de computer) en de 06 nummers van je collega's, stop deze je allemaal in één 'call group' en zet er vervolgens één nummer achter, gaan deze allemaal over. (Dit is wel in zeer grote lijnen uit gelegd. Er komt veel meer bij kijken.) Zoek maar eens op 'trixbox' of voip server. De software is wel gratis. Maar de server moet natuurlijk dag en nacht aan staan om bereikbaar te blijven. Dit kost wel geld.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd. Anders hoor ik het natuurlijk graag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding