Hoe kan ik de Samsung TouchWiz schil over mijn Sony Ericsson Xperia Arc krijgen? Ik heb nu namelijk de Sony Ericsson schil.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Kort gezegd: nee. De structuur van de hardware e.d. verschilt zoveel in opzichte van Samsung telefoons dat die schil zonder meer gewoon niet zou passen. Wat je kunt doen (wat er dus het dichtste bij komt) is een andere 'launcher' op je telefoon installeren. ADW Launcher bijvoorbeeld. (Zowel betaald als gratis trial uit de market te downloaden.) Dan zou je er een ander theme op kunnen zetten. Er schijnen heel veel 'homebrew' Samsung themes te zijn.

Een andere manier is dat je de software op je telefoon flashed met bijvoorbeeld Cyanogenmod. Dat betekent dat je een veel kalere Android versie op je telefoon krijgt dan je nu hebt. Maar, dat er ook een stukje van de typische Arc functionaliteit weg is. (Uit mijn hoofd meen ik dat de Bravia engine en HDMI-uitgang niet ondersteund worden.)

Wat je als laatste nog kunt doen, is het forum van XDA-Developers uitpluizen en kijken of er al een hobbyist is, die het wél voor elkaar heeft gekregen om die user interface om te zetten, of zélf registreren en hier een topic over starten.

Uitleg geven hoe je Launchers precies moet configureren en hoe of je Cyanogenmod naar je Arc overzet, is echt te uitgebreid om hier toe te lichten. Handleidingen staan op de bronvermeldingen.

Toegevoegd na 22 minuten:
Je zou ook nog altijd even op www.wotanserver.com kunnen kijken of er daar niet een 'andere' interface van SE zelf staat. De mijne die ik standaard op de telefoon had geinstalleerd beviel me ook niet. Via daar een andere firmware op de telefoon gezet, en ondergetekende was helemaal tevreden.

Het is bij deze site heel gemakkelijk, maar je weet niet precies wat je krijgt bij elke firmware, of je moet de versies gaan googlen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. :)