's Nachts, bedoel je?

Dan kun je hem beter uitzetten. Als je hem uitzet, slaap je een stuk beter, dat is bewezen.

Dat heeft overigens niets met de veronderstelde "straling" te maken - een iPod of HTC die op standby staat, straalt namelijk *niet*, want stralen kost stroom en dat zou slecht zijn voor de levensduur van de batterij.

De betere kwaliteit van de slaap heeft een heel andere oorzaak. Wanneer je niet bereikbaar bent, weet je dat je niet gestoord kúnt worden door SMS-jes of andere berichten. Daardoor ben je nergens meer op attent en kun je je gedachten volledig vrij "leeg laten lopen".

Als je daarentegen wel bereikbaar bent, blijf je onbewust toch wat alerter - er zou immers elk moment een berichtje binnen kunnen komen! Daardoor slaap je minder diep en word je 's nachts vaker net-wel-net-niet wakker.

Kort samengevat: je kunt zo'n apparaat 's nachts beter uitzetten.
Cryofiel
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
De wekker werkt ook als de mobiel uit staat!