Waarom is het lastig om een voicemail in te spreken?

Als ik hoor dat iemand niet bereikbaar is en ik hoor de voicemail oproep ("spreek je bericht in na de piep"), dan heb ik steevast de neiging om meteen op te hangen.

Als ik toch de voicemail inspreek, vind ik dat altijd vervelend om te doen. Hoe komt dat toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen antwoord, maar het is minstens net zo lastig wanneer mensen hun voicemail instellen alsof ze zelf de telefoon op nemen, want soms kijrg je ook niet eerst "Dit is de voicemail van..." Dan gaat het zo: "Jan Jansen" "Hoi Jan, met hen3ette, heb jij toevallig ook nog die ene......." "Spreek uw bericht in na de piep" Grrr!

Het beste antwoord

Omdat je op bevel, met een bepaalde tijdsdruk, iets moet gaan zeggen in het luchtledige, want je spreekt tegen een ding in je hand. Je zegt ; "hallo,met ( je naam) "en niemand zegt iets terug. Met een bekende is het niet zo moeilijk, maar tegen een vreemde die je moet bellen, zit je al te denken;"hoe zeg ik het het beste,in zo kort mogelijke tijd". Ik houd zeer zeker niet van dat onpersoonlijke en met mij nog vele anderen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, het is onpersoonlijk. Je hebt geen interactie. Eigenlijk zou het gewoon verboden moeten worden. Terwijl het voicemail gebeuren ook wel weer een geaccepteerd iets is.
amc
14 jaar geleden
In de zakenwereld/het bedrijfsleven kan het zelfs van groot belang zijn en is het goed dat het er is. Hier hoeft het ook niet persoonlijk te zijn, maar in de persoonlijke sfeer, spreek ik niet in en is het voor mij niet acceptabel. Als het niet dringend is, bel ik wel terug,want ik voer liever een gesprek met een persoon i.p.v. iets alleen maar mee te delen.

Andere antwoorden (4)

Omdat je een soort monoloog in moet spreken en geen reactie terug krijgt (geen gesprek dus). En omdat je weet dat het opgenomen wordt, je kan het daarna niet meer corrigeren, ook niet als je iets stoms hebt gezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent er op ingesteld, dat je een 'mens' aan de telefoon krijgt, en hebt wel in je hoofd waar je het over wilt hebben, maar niet heel beknopt, wat je plotseling moet doen als je een 'piep' krijgt. Veel mensen bellen daarom, na eerst opgehangen te hebben, een 2e keer om alsnog een boodschap in te spreken. Maar vaak is de tijd die je krijgt dan weer te kort voor wat je wilt vertellen, dus het blijven vervelende dingen....
Vooral als je heel blij bent over iets, en dat gelijk wilt delen met iemand, is het echt een domper, om iets achter te laten als : bel me gauw terug....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, je moet inderdaad meteen je verhaal klaar hebben. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is, waarom het zo lastig is. Ik herken precies wat je aangeeft, vaak hang ik eerst op en spreek daarna toch maar wat in.
omdat je geen reactie krijgt,het is stil aan de andere kant.Ik schreef in het verleden wel eens op wat ik te melden had ,hahaha dan las ik het op.Kon ik me ook niet vergissen.En de boodschap was duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat is vaak het probleem, je weet niet of diegene bereikbaar is. Om nou steeds alles uit te schrijven ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je weet dat de persoon afwezig is en je moet je mededeling kwijt en je voelt je onhandig om het in te spreken ,is opschrijven wel handig.Neeeee, niet dat ik met stapels papier bij de telefoon zat hhahaa.
Het gevoel dat iemand later naar je stem luistert, zonder dat jij een weerwoord hebt, zonder dat jij erbij bent.

Bovendien als ik bel wil ik diegene "nu" aan de telefoon.