Hoe kan ik voorkomen dat er beltegoed afgaat terwijl ik niet op internet zit?

ik heb een blackberry curve 8529 gekocht. en mijn 6 maanden gratis internet zijn om. Ik zit nu niet meer op internet maar er gaat wel steeds 40 cent af. Hoe kan ik dat voorkomen? Ik had al een keer gehoord dat je je mobiel datawerk moet uitzetten. Maar kan ik dan nog smsjes ontvangen en gebeld worden en zelf smsen en bellen? En hoe zet je dat dan uit?

Toegevoegd na 36 seconden:
Ik bedoel een blackberry curve 8520.^^

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

je moet het roaming data verkeer bij je instellingen handmatig uitvinken.
mogelijk is er nog ergens push verkeer aktief
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, je mobiel data verkeer uitzetten. En dan kan jij nog lang en gelukkig sms'en en bellen, die gebruiken namelijk beide niet het datanetwerk maar het reguliere GSM netwerk.
1. On the Home screen, click the Manage Connections icon.
Click Mobile Network Options.
Perform one of the following actions:
To turn on or turn off data service, change the Data Services field.
To turn on or turn off data service when roaming, change the While Roaming field.
To receive a prompt when roaming that allows you to turn on or turn off data service, change the While Roaming field to Prompt.
Press the Menu key.
Click Save.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij staat al op vragen, maar wat gebeurd er als ik hem uitzet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan gerbruik je geen data verkeer meer via je provider. Precies zoals je vroeg.