Wat is de 8-cijferige unlock code voor Telfort?

Ik heb een nieuw mobiel gekregen, en daar wil ik mijn oude simkaart in doen, maar hij vraagt voordat ik iets kan doen om Netwerkcode, van 8 cijfers! Weet iemand die code? Want ik heb geen zin om er nog meer geld aan uit te geven... ;S

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
3.4K

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk is heb je een telefoon gekocht met een simlock. Daardoor vragen ze jou om een code. Je kunt dus het beste je telefoon simlockvrij laten maken in dat geval.

Mocht je wel een simlockvrije telefoon hebben, of een telefoon waarin je telfortkaart zeker in moet kunnen doen, dan zul je contact op moeten nemen met de telfort. Zij kunnen dan jou de juiste code doorgeven. Meestal gebeurd dit via een sms en het nadeel zal dan waarschijnlijk zijn dat je die sms niet kunt lezen omdat je je simkaart niet kunt gebruiken op die nieuwe telefoon! Zoek in dat geval even een oud telefoontje erbij, druk daar even je simkaartje in zodat je de code kunt ontvangen. Misschien hebben ze dit intussen al verbeterd en geven ze de code simpel in de winkel/per telefoon/in de winkel.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het inderdaad een nieuwe is,dan krijg je de code pas na een jaar gratis en anders zou je hem simlockvrij moeten laten maken bij een gsm reparateur of op de markt voor een tientje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Netwerkcode heeft volgens bellen.com maar 5 cijfers. Dus ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar op onderstaande link staan de netwerk- en frequentiecodes van verschillende providers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat vraagsteller dit bedoeld,het gaat om een eigen simkaart die niet van Telfort is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het vreemd dat vs het in de toelichting Netwerkcode (met hoofdletter N zelfs) noemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is zeker vreemd.
Als een toestel vraagt om de netwerkcode zit er een simlock op. Wil je je oude simkaart daarop gebruiken zul je hem toch moeten unlocken. Op marktplaats vind je aanbieders waarbij je op een site de wat gegevens moet invullen, 10 euro moet betalen en dan krijg je zo de unlockcode. Die invoeren waar het toestel om de netwerkcode vraagt en voila.