ik wil graag een telefoon abonnement nemen, de htc sensation xl met dr dre hoofdtelefoon. is het mogelijk om zomaar te stoppen met een abbo?

want het gaat de eerste 8 maanden 21,50 kosten, niet zo veel. maar daarna wordt het 47,50, dat is flink wat en alleen met vakkenvullen wordt het moeilijk. stel dat je na 4 maanden het toch niet meer wilt of kan betalen, is het dan mogelijk om linea direct te stoppen met het abonnement. of als er bijv water over heen valt of diefstal? het lijkt me wel dan dat dat dat automatisch stopgezet wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (7)

nee hier zit je dan een jaar of twee jaar aanvast hangt van je abbo af.

Als er iets met je telefoon gebeurd wat binnen de garantie valt regelt de provider het anders is het je eigen verantwoordelijkheid

tenzij je je telefoon verzekert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal kan je je abonnement 2/3 maanden voor het einde van het contractduur verlengen/stop zetten. Dit moet je vragen bij de provider die je neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal kan je dit soort abonnementen niet stopzetten, als de gsm kapot zou gaan heb je daar garantie op en krijg je een andere. Lees eerst eens de voorwaarden voordat je het abonnement afsluit. Je hangt er anders echt aan vast, je zou niet de eerste zijn die het probeert om er af te komen met bijv. diefstal of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, je zou je abbonoment dan kunnen afkopen. Dit is echter zeer duur en de afkoopsom verschilt per provider, over welke provider heb je het? Vaak is het net zo voordelig om je abbonoment door te laten lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dan een abonnement zoeken met de hele looptijd meer dan 50% korting (heb ik zelf ook) want je kan je abonnement tijdens de looptijd stoppen maar dan betaal je wel super veel geld. Zoek anders even veder voor een beter abonnement.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste vakkenvuller/ster, al valt je toestel in het toilet van een rijdende trein (lach niet, is mij overkomen!) je abonnement loopt door tot einde contracttijd. Wél is het bij veel providers mogelijk je abonnement af te kopen en de verlengingsduur bij een 1 jarig contract is vaak 3 maanden vóór het aflopen mogelijk en bij een 2 jarig contact vaak 6 maanden voor de eindduur. Een hoop mensen wachten pas met verlengen tot einde contract omdat ze het bestaan er van niet weten. Dit is echter alleen mogelijk als je bij je eigen provider blijft. Bij overstappen naar een ander zul je je abo af moeten kopen. Nummerbehoud is echter wel mogelijk maar kan tot een paar weken duren als je naar de concurrent gaat. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie een goedkope of zelfs gratis telefoon koopt met zoveeljarig abonnement, koopt eigenlijk een dure telefoon op afbetaling. Of in dit geval een telefoon plus koptelefoon. Het abonnement kost namelijk een drol of minder, maar in de twee of drie jaar dat het loopt, betaal je dus feitelijk het toestel af. Al bel je er nooit mee of gaat hij al direct kapot zonder onder de garantie te vallen.

De eerste acht maanden iets goedkoper zijn alleen maar een lokkertje om je in de valkuil te trekken. Daarna zie je dus wat je ECHT betaalt, maar de bedrijven die die dingen verkopen weten dondersgoed dat hun klanten niet verder kijken dan hun neus lang is, niet langer nadenken dan tot morgen, en zich zonder blikken of blozen in de schulden steken en daardoor NOG duurder uit komen. Voor hen geen probleem ; ze krijgen hun geld toch wel. Van jou, en met at pech dubbel en dwars.

Je kunt dus NOOIT linea recta stoppen met het abonnement. Wat er ook wel of niet met het toestel gebeurt ; die twee staan volledig los van elkaar. Lees de kleine lettertjes in je contract er maar op na.
Wel kun je het vaak afkopen door alsnog het hele bedrag in één keer te betalen, maar dan was je goedkoper uit geweest als je het toestel danwel het 'kadootje' gewoon zelf had gekocht.

Je kunt het dus overwegen, maar besef dan wel dat je eigenlijk een lening aangaat voor twee jaar, met een flinke rente, en dat je dus een aardig bedrag betaalt voor dat zogenaamde gratis kadootje. Namelijk 8x21,50 en dan nog eens 16 x 47,50. Dus 172 plus 760 is 932 (!!!) euro. Okee, inclusief twee jaar bellen, maar of dat nu zo voordelig is ????