Hoe moet ik vanuit Spanje een smsje sturen naar Nederland?

Ik plaats het netnummer van Nederland (0031) voor een 06-nummer, maar moet ik dan de 0 van 06 weglaten, dus dat het 00316 wordt, of de nul laten staan? (= 003106)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
2.6K

Het beste antwoord

Je moet de 0 weglaten. Nog eenvoudiger (en practisch, want zo kan je de nummers in je telefoon laten staan): Gebruik in plaats van de 00 een +

+31 6 [nummer]

De + is het universele teken voor 'internationaal bellen', en dit kan je dus gewoon in je adressenlijst gebruiken. Als je gewoon in Nederland met een nederlands toestel belt, wordt niet het internationale tarief gerekent, maar het lokale tarief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, het wordt inderdaad +316(laatste 8 cijfers) of 00316, dat kan ook.