Waarom kan ik niet op internet met me mobiel als ik in een vliegtuig zit?

Ik heb het net geprobeerd maar kon geen verbinding vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
1.5K

Het beste antwoord

Oeioioei! Dat mag niet!
Je telefoon kan er niets van bakken, van al die grondstations.
En als je boven de oceaan zit, dan heb je al helemaal geen schijn van kans.
Toch kan het in bepaalde omstandigheden wel lukken: uit een rampvliegtuig op 9/11 is een paar keer gebeld.
Nog even geduld, binnenkort is er Wifi in de vliegtuigen en GSM-verkeer. Alleen niet gratis :(
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In zo´n vliegtuig als op je avatar, dan kun je toch gewoon wel internetten hoor... Geen haan die daarnaar kraait...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er waarschijnlijk geen zendmast in de buurt is, en omdat het verboden is om zendapparatuur te gebruiken in een vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In veel gelegenheden en ook vliegtuigen is apparatuur die het signaal verstoren. Daarnaast Is het normale signaal vaak niet bereikbaar in een vliegtuig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk heb je dan geen ontvangst van je provider die je gebruikt. Bellen dat gaat nog wel, omdat de verbinding snel wordt gelegd. Maar een internet verbinding moet zich eerst downloaden en dan proberen een verbinding te leggen. En zelfs met een mobiel is de kans heel klein om een verbinding te krijgen in een vliegtuig...