Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je 2 simkaarten gebruiken?

Kun je ipv 2 mobiele telefoons ook 1 telefoon met 2 simkaarten gebruiken? 2 verschillende telefoonnummers?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

dat kan, er zijn dual sim telefoons, maar er bestaat ook een houdertje waar je 2 (verknipte) simkaarten in kan stoppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, dat zijn Dualsim telefoons,
http://www.dualsimtelefoon.nl/
dit is bijvoorbeel een site waar je die telefoons kunt kopen, maar er zijn ook meer site's, gewoon even zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. Je moet dan alleen steeds de kaartjes omwisselen en het kaartje (telefoonnummer) dat niet in het toestel zit, is niet bereikbaar - tenzij je voicemail instelt.

Let er wel op dat je telefoon simlockvrij is óf de beide simkaarten van dezelfde provider zijn. Zeker bij een nieuw prepaid-toestel werkt de telefoon alleen op een simkaart van één provider. Maar als deze ouder is dan (meestal) een jaar, kun je hem simlockvrij laten maken.

Hopelijk is dit een antwoord waar u wat mee kunt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is dus een alternatief op een dualsimtelefoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dank je, maar als je de simkaarten verwisseld, komen dan de smsen wel binnen( op het nummer wat dan ff niet in gebruik is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor! Dat duurt alleen eventjes, maar dat gaat wel gewoon. Alleen zou ik dan niet te lang wachten, veel smsjes hebben een 'levensduur' van ik geloof 24 uur. Maar dát weet ik niet helemaal zeker. Je kunt dat als verzender ook verhogen. Misschien een ideetje: voor heeeeel weinig kun je bij bijvoorbeeld Kijkshop een (los) toestelletje kopen. Dan heb je dus twee telefoons en je hoeft niet steeds te wisselen. Tenzij het tijdelijk is (ivm nummerbehoud oid), is dat best handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, thanx voor de tip.
fremar
12 jaar geleden
Een dualsimtelefoon is dan toch veel eenvoudiger,je hoeft dan geen gepruts om die simkaartjes te verwisselen;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt; maar het ligt er aan of het voor tijdelijk is of voor 'altijd'. Vandaar mijn alternatief!
Ja , bijv. een samsung chat 2.. nog wat, ik weet het niet meer. Maar wel een erg leuke telefoon, met dualsim
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker, maar deze optie zit raar genoeg niet op de duurdere telefoons/BB/Iphones. Je kunt ze vinden bij diverse belhuizen. Te koop vanaf enkele tientjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding