Is het afsluiten van een mobielverzekering een goed idee?

Ik heb een nieuwe telefoon gekocht (lg optimus one €190) is het handig om hierbij een verzekering af te sluiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

hangt af van je telefoon en hoe je hem gebruikt.
als je er altijd zuinig op bent en weinig gebruikt vind ik een verzekering van tussen de 5 en 10 euro persoonlijk overdreven voor een telefoon van 190,-

gebruik je hem veel en is de kans op schade hoog dan zou je het wel kunnen overwegen om te doen.

het word een ander verhaal als je een iphone hebt van tussen de 300 en 500 euro bijvoorbeeld.

je moet voor je zelf bedenken wat een verzekering op jaar basis kost en welke schade ze wel/niet vergoeden.
hoop verzekeringen dekken bijvoorbeeld geen waterschade dus als je buitenwerk zou doen dan is kans op waterschade erg hoog.
dus moet je als nog een nieuwe kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Persoonlijk vind ik van niet. Die gsm verzekeringen dekken enkel schade toegebracht door derden.
Waterschade niet inbegrepen. Ik vind het geld verspilling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Bij kassa of radar hrbben ze uitgelegd dat het zpnde geld is, want het toestel moet zelf deugdelijk en zijn geld waard zijn. Als ie stuk is valt dat vaak al onder de aankoopgarantie. Op de aanvullende verzeketingen maken ze juist de winst omdat veel gebreken niet onder de verzekering vallen maar al standaard zijn. En doe je stom met je toedtel dan krijg je ook niet vergoed. Niedoendus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry voor de drukfouten. Big fingers small board... :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zelf een telefoon kapot laat vallen valt dit nooit onder de garantie behalve wanneer in de gebruiksaanwijzing letterlijk vermeld staat dat ie daar tegen moet kunnen. Wanneer het apparaat zonder beschadigingen defect gaat heb je standaard minimaal 2 jaar recht op kostenloze reparatie. Een verzekering kan er dan wel voor zorgen dat je tijdens de reparatie een vervangende telefoon krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan blijft zon verzekering een dure grap. Bovendien, hoeveel mensen hebben niet nog n oud mobiel in de kast die nog wel tijdelijk kan...
Ik heb een verzekering voor mijn IPhone 4, maar vind het zonde van mijn geld, dus nee het is niet nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het verleden nam ik altijd een verzekering op een toestel en daar heb ik spijt van gehad.
Zeer veel gebruikelijke zaken worden niet vergoed. (diefstal alleen wanneer de telefoon bijvoorbeeld onder bedreiging van een wapen is geroofd).
Wanneer je dus van je telefoon gerold wordt (wat volgens mij het meeste voorkomt) valt dit dus zelden onder de dekking.
Bij het aanschaffen van mijn telefoon betaal ik altijd met een creditcard die de service "aankoopverzekering" biedt. Bij Visa zijn bijvoorbeeld al je aankopen de eerste 90 dagen verzekerd tegen vallen/diefstal/etc. Dit kan je verlengen tot 1 jaar. (wat ik gedaan heb)
Dus uitgaande van een 2 jarig abonnement is mijn toestel alleen het eerste jaar verzekerd via de creditcard.