Kan ik mijn provider aansprakelijk stellen voor geleden verlies door onterechte afsluiting telefoon?

Vandaag werd mijn vaste telefoonlijn afgesloten. Ik heb echter geen openstaande rekeningen. Ik heb daar 10 dagen geleden ook al contact over gehad omdat ik online zag dat mijn betalingen niet verwerkt waren bij hun. Ze hebben me toen een bevestigingsemail gestuurd, waarin ze zeiden dat de betaling wel ontvangen was en goed verwerkt. Nu ben ik toch alsnog afgesloten. Ik heb gebeld met klantenservice a 20 cent per minuut met mijn mobiel wat extra duur is. Ik vertelde van de bevestigingsemail en daar wisten ze niks van. Ik vroeg een emailadres waar naartoe ik de bewijzen kon sturen en dat "hadden ze niet". Ik heb gevraagd om een directe spoed heraansluiting, omdat ik vanuit huis werk en als ik telefonisch niet bereikbaar ben ik niets kan doen en veel geld verlies. Ze zeiden dat het minimaal 5 werkdagen duurt voordat ik weer aangesloten zal zijn. Wat nu? Ik heb 10 euro opgebeld aan beltegoed, mijn betaalbewijzen gefaxt inclusief de email die ik van hun had ontvangen, kosten 6,50 voor de fax. Daarbij opgeteld de inkomsten die ik misgelopen ben vandaag al. Laat staan als het 5 wekrdagen duurt. Ik weet dat het 1 handeling is om me weer aan te sluiten (heb ook voor zo'n bedrijf gewerkt) en het is een fout van hun. Wat kan ik hier nu mee? Kan ik ze aansprakelijk stellen, of vecht ik dan tegen de bierkaai? Gezien de reacties van het "ïntelligente"call center dat je te woord staat, knal ik tegen dikke muren aan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben het al 2 keer meegemaakt,wij werden afgesloten omdat zij hun administratie niet op orde hadden.Als je flink boos word kunnen ze je wel sneller dan 5 dagen weer opnieuw aansluiten.Een vergoeding hebben we niet gekregen maar zijn daar ook niet actief achteraan gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik weet dat ze me gelijk kunnen aansluiten als ze dat zouden willen maar ja ze doen het niet. ik kan hier zo hels om worden. als bedrijf kun je een foutje maken daar heb ik wel begrip voor, maar dat ze het dan niet herstellen en de aansluiting her-activeren daar kan ik met mn pet niet bij.

Het beste antwoord

Ik zou een aangetekende brief naar het bedrijf sturen, waarin je gespecificeerd alle tot nu toe gemaakte kosten terugverlangd en een aansprakelijkheid stelling voor alle verdere schade die je ondervindt door hun tekortkoming. Zij kunnen dan reageren en misschien valt het mee. Ik had zelf een probleem met mijn provider en had alleen lange wachttijden door het slechte telefoonteam. Heb aangetekend mijn extra telefoonkosten terugverlangd (dit kunnen ze zelf terugzien) en heb alles vergoed gekregen. Wie niet waagt.... Je kunt ook consuwijzer bellen, 088-0707070. Of kijk op de site;www.consuwijzer.nl. Daar kun je voor alles voorbeeldbrieven downloaden en ze geven ook info en/of advies.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meest uitgebreide en informatieve antwoord waar ik iets mee kan.

Andere antwoorden (4)

Ik ben bang dat je zelf de antwoorden al hebt gegeven in de mail! Het is namelijk niet aan te tonen wat je voor verlies lijdt door de afsluiting. Mocht je gelijk krijgen, kun je wel de extra gemaakte kosten met bijvoorbeeld je GSM claimen. Goede kans dat ze die wel vergoeden.

Succes met de bierkaai!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het toevallig het bedrijf is waarvoor ik gewerkt heb, of een bedrijf met een soortgelijke instelling ten aanzien van hun producten en klanten dan vermoed ik dat het verhalen waar je het hier over hebt moeilijk zal worden. Meestal wordt namelijk een hele hoop aansprakelijkheid uitgesloten in de voorwaarden die bij het product of de dienst horen.

Of dit soort uitsluitingen juridisch gezien houdbaar is blijft denk ik een open vraag tot je het daadwerkelijk gaat proberen. Ik kan me iets herinneren van een advocaat die jaren geleden ik dacht @home wel succesvol aanklaagde, maar dat ging geloof ik over het thuis moeten blijven voor een monteur en de daardoor niet genoten inkomsten van deze man.

Als ik jou was zou ik het eerst nog eens met de klantenservice proberen als je je telefoonlijn terug hebt en mocht het echt niet lukken dan zou je altijd nog juridische hulp in kunnen schakelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de tucht van de markt.... Het was waarschijnlijk een goedkope provider die nu heel duur blijkt te zijn.
Ik zou IEDEREEN adviseren die voor zijn inkomen afhankelijk is van de telefoon, adequate maatregelen te nemen en een betrouwbare provider te kiezen. Op den duur is dat goedkoper.

Goedkope maandlasten + niet te verhalen inkomsten derving + onzekerheid = hartzeer en stress.
En wat daar de kosten van zijn is helemaal niet in te schatten. Of te verhalen.

Stap 1: kies een goede provider die je snel kan aansluiten en goede service biedt,
Stap 2: procedeer de eerste provider arm. Neem er rustig de tijd voor, je kan dan tenminste je advocaat weer bellen:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik betaal het tarief wat de meeste mensen betalen, niet echt goedkoper. ik heb tot nu toe ook geen enkel probleem ondervonden met deze provider. snel en nooit offline. en ik ben ook van mening dat fouten gemaakt kunnen worden we zijn allemaal mensen. maar ik weet wel dat als ik een fout maak in mijn werk en mijn klant is daarvan de dupe, dat ik zo snel mogelijk probeer het te herstellen en de fout te compenseren en de klant tegemoet te komen. en elke provider KAN je snel weer aansluiten, het is maar 1 kleine handeling... als ze maar willen :(