Gisterren tijdens sporten heeft iemand mij htc legend en mijn ipod touch gestolen uit mijn rugzak. wat nu?

Ik heb nog wel mijn imei nummer. Ik ga zeker aangifte doen bij de politie . Maar zal de politie hier wel iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Met het IMEI nummer kan je provider de SIM kaart blokkeren zodat er niet vanaf/met jouw abonnement wordt gebeld.

De politie zal de aangifte noteren, maar hier weinig mee kunnen doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Waarom het toch nuttig is om aangifte te doen?

- Aangifte kan je doen als je de aangifte nodig hebt om geld van de verzekering te krijgen.

- Om eventueel goederen terug te krijgen. Stel dat iemand wordt gepakt met een telefoon, dan kunnen ze terugvinden van wie de telefoon is.

- Voorkomen dat de situatie erger wordt. Als vaak goederen in de sporthal worden gestolen kunnen er aanvullende maatregelen worden genomen.

De politie zegt hierover:

"Misschien ziet u het als uw plicht of wilt u uw goederen terugkrijgen of voorkomen dat de situatie erger wordt. Soms lijkt aangifte doen niet erg zinvol. Het lijkt u niet belangrijk genoeg of misschien denkt u dat het toch niet helpt. Bijvoorbeeld als uw fiets voor de zoveelste keer is gestolen. Toch heeft het nut ook in die gevallen aangifte te doen. Zo kan de politie signaleren dat op een bepaalde plek vaak fietsen worden gestolen en besluiten zo'n plek beter in de gaten te houden.

Om de kans te vergroten dat u uw goederen terugkrijgt, is het belangrijk dat u zoveel mogelijk gegevens van de goederen heeft, zoals serienummers."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee denk het niet want het is (bijna) onmogelijk om de dader terug te vinden maar had je de zoek mijn iPhone/pod gedownload zo ja kunnen ze er Miss nog wat aan doen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is praktisch niet mogelijk. Een "Zoek mijn Iphone" programma geeft locatiegegevens door, dus als die actief is kan je zelf nog kijken waar de Ipod is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Imei kan je het niet mee terug krijgen ze kunne wel sim blokkeren maar dat is het enige
De politie zal je aangifte van diefstal opnemen maar verder zal die weinig doen.
Waarschijnlijk krijg je dit wel verzekerd indien je de aangifte kunt overleggen bij de verzekeringsmaatschappij en indien je er voor verzekerd bent.
Wel is de vraag of er kluisjes aanwezig waren waar je waardevolle spullen in op kunt bergen en of de verzekering dan nog wel uitbetaald als die er wel waren maar je maakte er geen gebruik van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het IMEI nummer kan je provider de SIM kaart blokkeren zodat er met jouw abonnement niet gebeld kan worden.

als je een verzekering hebt, komt alles wel goed, mijn vriend kreeg gewoon een nieuwe HTC van zijn verzekering!