Als ik thuis wifi gebruik op mn iphone, zal dat dan alsnog optellen op mijn maandelijkse datategoed? Ben er als de dood voor als je die verhale hoort.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Als je op internet zit via wifi en je 3G/4G uitstaat verbruik je geen data van je internetbundel. De data die je binnenhaalt gaan dan via de WIFI. Zorg dus dat je "gewone" internetverbinding uit staat en enkel de wifi aan, dan kan er niets mis gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je verbonden bent met Wifi dan gebruikt je telefoon geen 3G verbinding meer, en kun je dus zoveel doen als je wilt. Als je geen Wifi verbinding hebt, zal de telefoon 3G aanspreken.

Grootverbruikers voor internet zijn Youtube en internetradio. Whatsapp gebruikt vrij weinig.

Als je een kleine datalimiet hebt, is het verstandig om alle updates handmatig uit te laten voeren, en dit te doen als je Wifi verbinding hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik deelde je angst want wist niet hoe het werkte. Maar inderdaad wifi thuis telt niet mee. Daar heb je al voor betaald via je provider. Verder kun je met de apps uit de AppStore data managet of data usage precies in de gaten houden hoeveel je verbruikt en met de app wififinder kun je gratis wifiplekken vinden buitenshuis. Veel plezier gewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel de 3g verbinding uitzetten, anders telt het gewoon door.