Stel ik ben vanuit nederland met een mobiel naar een nederlands mobiel nummer dat zich in het buitenland bevind, betaald de ander dan kosten?

Mijn vriendin bevind zich momenteel in het buitenland en ik vroeg me af of zei kosten betaald als ik haar bel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Het beste antwoord

Ja, het ontvangen van telefoontjes in het buitenland kost de ontvanger extra geld dat meestal niet uit een normale belbundel betaald wordt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Degene die naar een Nederlandse GSM belt die zich in het buitenland bevindt betaalt zelf niets extra, belkosten worden volgens het normale tarief in Nederland berekend.
Ook het ontvangen van SMS berichten in het buitenland wordt extra (en buiten een eventuele bundel) berekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja want het is wel een Nederlandse mobiel maar nog steeds in het buitenland en als mijn Nederlandse mobiel in Duitsland gebruik staat er ook meteen t-mobile duitsland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beller betaalt de kosten tot aan de Nederlandse grens. Deze kosten zijn afhankelijk van de provider van degene die men belt.
De ontvanger betaald de kosten die gemaakt worden voor het bellen vanaf de Nederlandse grens tot de locatie waar de mobiel zich bevindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is daarom handig om in het buitenland een prepaid sim te kopen. Als je ier een vaste telefoon hebt kun je voor een schappelijk tarief naar het nummer van de prepaidkaart bellen via 0900 nummers. Via televergelijk.nl kun je zien welk 0900 nr het voordeligst is. Chatten via fring oid is ook er goedkoop, omdat het nauwelijks data verbruikt.