Kan mijn simkaart weer worden geactiveerd? (T-Mobile)

Hallo allemaal,

Een lange tijd terug heb ik een LG Shine gekocht, was toen een vrij hippe telefoon, en ik moest hem hebben. Na lang gebruik te hebben gemaakt dat dit toestel ben ik overgestapt op een Blackberry. Na ongeveer 8 maanden merkte ik dat mijn Blackberry niet het gewenste resultaat haalde. De eerste 6 maanden had ik gratis internet, maar daarna niet meer (ik had namelijk een prepaid). Voor elke ping etc. moest ik betalen en dat was gewoon niet handig. Ik heb dus een week geleden besloten mijn Blackberry te verkopen, wat me vandaag gelukt is.

Nu wil ik weer terug op mijn oude toestelletje; de LG Shine. Aangezien deze telefoon niet dezelfde simkaart had als die van de Blackberry (LG had T-Mobile, BB had HI) heb ik deze dus zeker 8 maanden niet gebruikt.

Nu kun je het misschien al raden, mijn simkaart is dus geblokkeerd. Als ik mn LG opstart staat er dat de telefoon is afgewezen door het netwerk.

Weten jullie of ik dit probleem kan verhelpen? Ik heb nu namelijk geen werkende telefoon. Moet ik een nieuwe simkaart kopen? Hebben jullie hier wel is ervaring mee gehad?

Alvast bedankt,
Jelle.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Ik heb ook een LG Shine. Het is jammer, maar ik ben bang dat je een nieuwe moet kopen, ivm Simlock.
Dat houdt in dat je maar één simkaartje in je mobiel kunt doen, zodat je geen last hebt van criminelen: als die jouw mobieltje vinden en willen houden, hebben ze er even plezier van. Als de batterij leeg is, en ze hem opladen, kunnen ze niet meer gebruik maken van de telefoon, want ze weten je wachtwoord niet. De simlock houdt tegen dat ze een andere simkaart erin doen.
Je kunt de simlock wel van je mobiel afhalen (zie op de site van je provider, T-mobile, hoe je dat doet), wat veel mensen doen omdat de sms-jes goedkoper zijn. Je moet wel je normale simkaartje erin hebben zitten.
Als ik jou was, zou ik een nieuw mobieltje kopen.
Of het beheer van T-Mobile opzoeken, en ze om hulp vragen...