Prepaid provider met deze voorwaarden? Blyk of simyo?

Opzich hoef ik nooit te bellen, alleen misschien dat het uit praktische overwegingen, als diegene even gelijk moet spreken toch wel nodig is. Maar ik weet niet hoe groot deze afweging is.

Smsjes mogen wel lekker veel zijn, 200 à 1000 smsjes zijn prima.

Oke genoeg info. Deze vraag zou je standaard namelijk met een tarieventabel op kunnen lossen, maar daarvoor ben ik hier niet.

Waarom nu Blyk of Simyo?

Blyk: 1000 smsjes en 1000 blyk naar blyk minuten(bellen naar de mensen die ook blyk hebben).
even kort gezegd, je moet 10/3 = 3,33 euro per maand betalen en dat krijg je.

Echter, gewoon bellen valt geheel buiten je bundel; dit kost je 0,35 c/pm. Dit houdt in dat je ongeveer 9,5 - omdat ze afronden op minuten- 9 minuten kunt bellen per maand. Opzich hoef ik nooit te bellen, maar natuurlijk komen er weleens noodgevallen waarbij je iemand gelijk wilt spreken. Een smsje lees je namelijk later pas meestal. Zou 9 minuten per maand daar genoeg voor zijn?

of kan ik toch maar beter voor het goedkoopste prepaid gaan, op dit moment volgens men: simyo met beide 0,10 euro?

Graag geen tarieven laten zien, maar graag intelligente en uitgedachte antwoorden. Halvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Gezien je bijna niet belt ben je altijd beter af met Blyk. Bij elke andere provider betaal je minstens 9,95 voor 1000 smsjes per maand en dan je belminuten nog. dus zeg dat je om de maand 10 euro opwaardeert bij Blyk heb je voor die 5 euro per maand 1000 smsjes en kom je al aan 18 belminuten incl. Kun je 18 keer per maand iemand met spoed bellen en je hebt 1000 smsjes.

Toegevoegd na 2 minuten:
18 minuten moet ong 14 minuten zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk hoeveel noodgevallen je per maand hebt dat je echt even iemand moet bellen. In principe kun je in een minuut veel vertellen al is het bv alleen maar om te zeggen dat diegen zijn of haar sms even snel moet lezen en dan kun je de rest weer via sms duidelijk maken. Je kunt dat dan 14 keer per maand doen uit nood. Dus bereken voor jezelf hoeveel keer je dat tot nu toe maandelijks al hebt en dan weet je gelijk of je aan die 14 keer genoeg hebt ;-). Succes!