Is de Apple keynote morgen avond om 19:00 live via internet te volgen?

Via een livestream dus?
Dankjewel :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

“Is er ook een livestream?” is een veelgestelde vraag, die bij elke keynote weer terugkomt. De afgelopen jaren heeft Apple slechts één keer een live videostream vanuit de zaal beschikbaar gesteld. Deze keer hebben ze nog niets aangekondigd en het lijkt erop dat er géén officiële livestream vanuit de zaal zal zijn, al kan dat nog wijzigen. De kans is klein dat blogs en andere media een livestream vanuit de zaal verzorgen – Apple staat het niet toe en het is technisch ook niet haalbaar, omdat teveel mensen gebruikmaken van dezelfde 3G- en Wi-Fi-netwerken om foto’s en video’s te uploaden. Ook al zou iemand proberen via Ustream, Qik of een andere dienst uit te zenden, dan zouden de beelden te schokkerig zijn om het te kunnen volgen. Je zult het dus moeten doen met een van de vele liveblogs vanuit de zaal. Er zijn websites die een livestream beloven (zoals Engadget), maar daarbij gaat het om redacteuren die via een webcam commentaar geven op het nieuws. Je zult Steve Jobs niet in beeld krijgen krijgen. Er zit dus niets anders op dan te wachten tot de QuickTime-video die Apple een paar uur na de keynote beschikbaar stelt.

Liveblogs zijn onder andere te vinden bij:

One More Thing (live videocommentaar)
Engadget (live videocommentaar)
This is my next (liveblog-tekst)
Apple Insider (liveblog-tekst)
MacRumors Live (liveblog-tekst)
Waar kan ik wel beelden zien?
Apple stelt zo’n twee tot drie uur na de keynote de video beschikbaar, zodat je achteraf kunt terugzien wat er is aangekondigd.