Kan het zijn dan de telefoonnummers een keer ophouden?

Dus dat ze een keer op zijn, dat alle 06-combinaties als in gebruik zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Ja, dat kan. En dan komt er een nieuw netnummer(bij), of het nummer wort verlengd. Ze vinden er wel een oplossing voor.

Tenslotte hebben we al vaker met dat bijltje gehakt ; met de telefoonnummers vroeger, waar regelmatig een cijfer voor kwam, en later de tiencijferige telefoonnummers werden geintroduceerd. Of recentelijk met de nummerborden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel.
Maar met wat rekenen zou je kunnen stellen dat er nog wel ruimte is:
8 cijfers (een telefoon nummer heeft 10 cijfers, maar de eerste twee zijn dus vast) geeft: 12.345.678, dus 100.000.000 mogelijkheden. (je kan ook een nummer met allemaal nullen krijgen in theorie).
Dan zijn er straks zoiets als 17.000.000 Nederlanders, dus zijn er bijna 6 nummers (5.8) per persoon.
Dus als iedereen met twee nummer zou rondlopen, red je het allemaal gemakkelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich klopt het, maar 06-0.... komt volgens mij niet voor?
Dat zouden er dan 1 miljoen minder zijn. (nog steeds voldoende denk ik zomaar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
06-0....... bestaat wel hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk ook dat een heleboel nummers niet handig zijn.
startende met
06-11 doet toch denken aan vroeger
of 06-112 voor je het weet bel je 112
0f alles als: 06 11111111 06 33333333 etc.
Maar goed, ik nam ook al 17 miljoen inwoners, dus er is nog ruimte over :-).