Ben je als prepaid-beller bereikbaar in het buitenland?

Ik kan mijn vriend niet bereiken op zijn mobiel.
Of moet ik 0034 (Spanje) voor zijn mobiele nummer zetten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jij zit in Nederland, en je belt met een Nederlandse telefoon naar je vriend. Dat betekent dat je niets speciaals hoeft te doen. Je kunt dus gewoon naar 06-xxxxxxxx bellen. Of naar 0031-6-xxxxxxxx, of naar +31-6-xxxxxxxx. Dat maakt allemaal niet uit, het moet allemaal werken. Als het niet werkt, kan dat een aantal oorzaken hebben. --  Hij heeft geen bereik, zijn telefoon staat uit, of zijn accu is leeg. --  Zijn beltegoed is op of bijna op. --  Zijn provider staat gebruik in het buitenland niet toe. --  Hij is nu verbonden met een Spaans netwerk dat geen goede uitwisseling heeft met zijn eigen Nederlandse provider. Als dat laatste het probleem is, helpt het als hij zelf (handmatig) een ander Spaans netwerk kiest. Vaak werkt het dan ineens wel. (Ik heb dat zelf wel eens gehad, dan kon ik ineens niet meer bellen, of ik kon wel SMS sturen maar geen SMS ontvangen. Overschakelen naar een andere buitenlands netwerk loste het probleem dan op.)

`Ja, je zou dan bereikbaar moeten zijn maar het bereik kan natuurlijk altijd slecht zijn. Nee, je hoeft niet 0034 ervoor te zetten want dan bel je een Spaan nummer. Toegevoegd na 3 minuten: een Spaans nummer.*

Ja, hij zou gewoon bereikbaar moeten zijn, dat maakt niet uit, tenzij dat bij zijn provider is geblokkeerd. En als je 0034 of +34 voor het nummer zit bel je een Spaans nummer, dus dat kun je beter niet doen. Ik denk dat hij zonder bereik, stroom of telefoon zit. Toegevoegd na 16 minuten: Beltegoed kan inderdaad ook nog, omdat je in het buitenland moet betalen voor gesprekken, ook ontvangen.

Ik ben er denk ik al uit. Bv prepaid online van Tele2 werkt niet in het buitenland. Geen uitgaande en ontvangen van gesprekken mogelijk. Mogelijk ook bij andere providers. Daarnaast is het bij veel prepaid bellers zo, dat als ze in het buitenland willen bellen, deze optie eerst moeten activeren bij de helpdesk van betreffende provider. Grote kans dat dit aan de hand is.

Bronnen:
http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=1585
http://www.travelmarker.nl/reistips/commun...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100