waarom zijn sms nummers soms 4 cijferig? Ik bedoel waarom sms je niet naar het nummer om te bellen? Bijvoorbeeld bij x factor ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.8K

Het beste antwoord

makkelijk te onthouden, vrijsimpel.
Waarom geen drie cijfers? Deze worden voor andere doeleinden gebruikt, bijvoorbeeld om beltegoed op te vragen. Dit zal wettelijk wel vastgelegd zijn (raadpleeg de OPTA).

Worden alle vier cijfers gebruikt, dan gaan ze naar vijf. Maar veel vier cijfers worden weer gesloten en kunnen na verloop van tijd weer geopend worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat het makkelijk te onthouden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het kan, deze nummers zullen voor een hoop geld verkocht worden aan bedrijven/zenders en is dus een leuke inkomstenbron voor de netwerkproviders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Makkelijker te onthouden, en een sms kost duurder zodat er geld met de smsjes verzameld kan worden.

Net zoals 0900 nummers.