Waarom zit ik ineens 18 euro over mn abbo heen? Zie beschrijving

Hallo iedereen, ik heb een abbo bij ben NL en ik heb 250 minuten/smsjes en onbeperkt internet. De 1e week van deze maand was ik in frankrijk. Heb toen 4 smsjes ofzo gestuurd, dit gaat buiten je bundel dus ik had 0 minuten/smses gebruikt, maar moest wel 2.15 buiten mn bundel betalen. Deze maand duurde nog 3 weken, en toen ik een paar dagen terug keek, had ik nog ongeveer 100 minuten/smsjes over. Gister was het opeens op en zat ik er 18 euro overheen. Ik heb amper gebeld etc, zeker geen 100 minuten. En ook geen 100 smsjes gestuurd, en ik ben e ook niet voor bijna 20 euro overheen. Iemand die weet wat ik nu moet doen?? Of hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (5)

Ik zou t-mobile een bellen en in het buitenland geld je abbonoment niet dus je heb gewoon je smsjes verstuurt en gewoon gebelt je abbonoment geldt alleen hier in nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verbruik in het buitenland is niet altijd direct zichtbaar, het kan voorkomen dat het een week duurt voordat kosten doorberekend worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 smsjes.. Hij werkt het per dag bij en dt was gewoon 2. Nogwat.. Niet 18
Dan heb je denk ik je internet aan laten staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet wachten op de factuur. Hier staat alles op en daarna kun je gaan bellen met t-mobile. Ik heb dit ook gehad afgelopen maand. T-Mobile kan een Factuur van een lopende maand niet inzien dus nu al bellen met de klantenservice heeft geen zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het graag zeker wil weten, wacht dan even tot je rekening uit is. Je ontvangt van Ben een specificatie: hier kan je op zien wat er de laatste dagen gebeurd is.

Buiten je bundel betaal je bij Ben €0,30 per minuut/sms. Je was al 2,15 buiten je bundel, dus in die paar laatste dagen is daar 15,85 bij gekomen. Dit zijn (15,85 / 0,3) ongeveer 51 minuten/sms'jes. Je geeft zelf aan, dat je niet veel gebeld hebt. Heb je wel veel korte gesprekken gevoerd? Ben rond alle gesprekken af naar boven per minuut (zoals de meeste telefoonproviders). Dus als je een paar seconde de voicemail aan de lijn hebt, betaal je voor een minuut, en dat loopt snel op.

Heb je servicenummers (09xx) gebeld? Je betaalt daar vaak meer dan een euro per minuut aan. Geloof me, dan schiet je 'buiten bundel verbruik' ook als een raket omhoog. Of ben je misschien (per ongeluk) geabonneerd op een sms- of internetdienst? Check www.smsdienstenfilter.nl of www.payinfo.nl en blokkeer alle diensten. Soms ben je niet op de hoogte van je abonnement, en betaal je toch torenhoge rekeningen.

Ga er in ieder geval achteraan en check waar het vandaan komt. Het is goed om te weten hoe je dit voor volgende maand kunt voorkomen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!! Hier heb ik wat aan!
Denk alleen niet dat dit zo is, want ik
Heb even naar mn smsjes gekeken, dat waren er 20 onheveer, en dan nog een paar keer bellen maar dat doe ik bijna nooit. Maar dan zou ik er alsnog niet overheen kunnen zitten! Maargoed ik wacht het factuur af! Dat is toch zon lijst waarop je alles kan zien wat je gebeld/smst heb?