wat kost het bellen naar een 0900 nummer per min. met een vaste telefoon ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K

Antwoorden (3)

Dat ligt aan het nummer en dat krijg je te horen als je het nummer belt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klantenservice via 0900-nummer niet duurder dan 15 cent per minuut

Hebt u een vraag of een klacht over een dienst die u
afneemt? Dan moet u daarvoor meestal bellen naar de klantenservice van uw aanbieder. Vaak moet u daarvoor een 0900-nummer bellen. En dat kan extra geld kosten.

Belt u via een vaste telefoonlijn in Nederland naar een 0900-nummer van een klantenservice? Dan mag dit niet meer dan 15 cent per minuut kosten. Dit geldt alleen voor klantenservices van bedrijven waarvan u als particuliere consument klant bent.

In de volgende gevallen kan een 0900-nummer van een klantenservice u wel meer kosten:

als u belt met uw mobiele telefoon;
als u belt vanuit een ander land;
als het nummer een vast bedrag voor het hele gesprek kost;
als u geen particuliere consument bent, maar bijvoorbeeld een ondernemer.

Mogen alle 0900-nummers maximaal 15 cent per minuut kosten?

Nee. De maximale kosten van 15 cent per minuut gelden alleen voor 0900-nummers van een klantenservice. Die u kunt bellen voor vragen of klachten over een dienst die u al afneemt. Bijvoorbeeld de klantenservice van uw energieleverancier of uw verzekeraar. Gebruikt een bedrijf een 0900-nummer voor iets anders? Bijvoorbeeld voor het boeken van een vakantie of het stellen van vragen over een geboekte vakantie? Of voor een bestellijn waar u concertkaartjes kunt kopen? Dan mag dit bedrijf zelf kiezen wat dat nummer kost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een x bedrag bovenop de abonnementskosten en de kosten voor het bellen van uw provider natuurlijk.