iPod Touch 3G laadt niet op via pc?

Dit stukje tekst heb ik op meerdere forums geplaatst, maar kreeg geen bruikbare reacties.

Hallo,

Sinds een aantal weken laadt mijn iPod Touch 3G 8GB niet meer op op de computer, daarvoor deed hij dat nog wel. Op de laptop laadt hij wél op en via netstroom ook, dus het ligt niet aan de originele kabel.Verder verschijnt hij wel in iTunes en zie je op het scherm ook de grote groene batterij en rechtsboven in de hoek staat ook zo'n opladers tekentje. Aan de pc is een hardeschijf via usb aangesloten, deze heb ik al een keer uitgezet, om te kijken of daar het probleem lag. Dat hielp niet. Het rare is dat hij van de ene op de andere dag niet meer doet. Iemand tips, etc?

Ps. ik heb iTunes opnieuw geïnstalleerd, niet geholpen. iPod herstelt, ook niet geholpen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Een USB-poort mag maximaal 500 mA leveren, als je hem overbelast dan kan de interne zekering op de print van de computer doorgebrand zijn.
Data-verkeer is dan nog steeds mogelijk, maar laden werkt niet meer.
Als de harde schijf die je aansluit zonder eigen voeding wél werkt op de poort dan moet de zekering nog wel in orde zijn,
maar dan zou het kunnen zijn dat de iPod zoveel stroom trekt dat de spanning onder de 5 V zakt die de USB-poort hoort te leveren.
Als de spanning onder de minimaal gewenste spanning zakt die de iPod nodig heeft om te laden dan heb je inderdaad het beschreven probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je USB poort kapot is. Zet er een nieuwe kaart in. En kijk dan even
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dus ook dat je USB poort van de comp. defect is geraakt. En dat gaat inderdaad van het ene moment op het andere. Probeer anders eens op die poort je camera oid op te laden. Doet hij het dan ook niet dan is de USB poort zeker stuk.