Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer komt de gsm walkie talkie optie ook in Nederland?

In 2004 meldde diverse bronnen dat Orange met een "talk now" dienst zou komen.
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article1219340.ece/Orange_komt_met_walkie-talkie

http://www.bondig.nl/Archief/2004-01-16Walkietalkie-functie%20gsm.htm

Is er iemand die dit systeem kent? Of is het alweer afgeblazen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
732

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze functie - P2T (Push-to-talk), slecht vertaald naar DVS (Drukken Voor Spreken) - zal niet snel worden ingevoerd in Nederland. Het kost de providers te veel geld aan gewone gesprekskosten die dan niet meer zullen binnenkomen.
Alleen de KPN heeft het ingevoerd voor hun zakelijke klanten. Die moeten 18,50 euro per maand extra dokken voor deze dienst.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, na wat gegoogle met deze info blijkt dat ze er hier in NL niet aan willen beginnen... Wel jammer

Andere antwoorden (1)

Zal in ieder geval niet via Orange komen in Nederland.
Orange Nederland is een paar jaar geleden overgemomen door T-Mobile.
Ik heb Orange gehad als ADSL provider en indertijd wel hier iets over gelezen in nieuwsbrieven.
Ik herinner mij wel dat er een tijd een soort van Orange Thuis abonnement heeft bestaan.
Dat heette Orange Unique.

Wanneer je dan met je GSM tot een x aantal meters vanaf je huis belde betaalde je het vaste tarief en niet het GSM tarief.
Dat ging zelfs zover dat wanneer je op straat mobiel aan het bellen was en je kwam bij je voordeur, dat je dan direct minder betaalde voor de rest van het gesprek (tenzij je weer naar buiten / uit het 'thuisbereik' liep).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding