Hoe moet je vanuit Belgie naar Spanje telefoneren/sms'en met gsm?

Dochter zit in Spanje en kan haar niet bereiken, sms lukt ook niet vanuit Belgie maar zij kan wel sms sturen. Ik heb Base als provider.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
7K

Het beste antwoord

Misschien heeft ze in Spanje geen goed bereik. Normaal kun je gewoon een sms sturen en bellen zoals je gewend bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yep, je hebt gelijk +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze ervaring heb ik zelf gehad toen ik in Spanje was, dus die min is onterecht.

Andere antwoorden (3)

Gewoon zoals normaal.
Alleen als de persoon die je wilt bereiken een Spaans telefoonnummer heeft moet je +34 voor het telefoonnummer zetten en de eerste 0 weglaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bartbressers zegt, alleen dan +326.... ipv +326....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen +326 ivp +326...is hetzelfde...
Als ze een Belgisch GSM nummer heeft dan moet je +32 voor het nummer zetten, in plaats van de eerste 0 van dat nummer.
Voor een Nederlandse GSM moet je +316 in plaats van de eerste 06 zetten.
De + kan je ook vervangen door 0 of 00, maar + werkt altijd.