Worden je telefoon gesprekken ergens opgeslagen b.v.b. bij je provider? en tot hoelang kan justitie je telefoon gesprekken terughalen?

Telefoon gesprekken worden ergens opgeslagen maar tot hoe lang?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
10.6K

Antwoorden (2)

Je telefoongesprekken worden alleen maar opgenomen als je afgeluisterd wordt. Je wordt afgeluisterd als er een verdenking tegen je is en de rechter daar toestemming voor heeft gegeven.
Wat wel wordt bewaard is je belgedrag, dat wil zeggen met welke nummers je belt en door welke nummers je gebeld wordt. Deze gegevens moeten na 1 jaar vernietigd worden.
In de praktijk wordt er gesjoemeld met deze regelingen.
In Nederland worden percentueel meer mensen afgeluisterd dan in Amerika.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook de duur van de gesprekken wordt opgeslagen. Heb je een bron voor de bewering in je laatste zin?
Onlangs heeft de 1e kamer ingestemd met een wetsvoorstel om dit soort gegevens een half jaar lang vast te leggen.
Het gaat alleen om de verkeersgegevens.
Wie heeft wanneer wie gebeld en hoe lang. De inhoud van de gesprekken wordt niet standaard bewaard.