Kun je met een iPhone 4 gratis bellen via Skype naar iemand met een Nokia smartphone die daar ook Skype op heeft staan?

En hoe doe je dat? Moet je dan een Skype online nemen of gaat dat via je gewone mobiele nummer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Als jullie allebei internet verbinding en je belt via skype dan kan het we;

maar het is voip(voice-over-ip)

maar met mobiel internet kan dat niet altijd of je krijgt erg hoog datagebruik

gr,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga het proberen. Dankjewel
Ja dat kan. Skype is voice over internet protocol (voip). Je moet Skype applicatie uit de appstore downloaden voor je iPhone. Daarna registreer je je, dus je maakt een Skype account aan. Als je deze al hebt dan log je in. In de applicatie bij contact toevoegen voeg je de persoon toe met wie je wilt bellen. In dit geval de eigenaar van de Nokia. Hiervoor moet die persoon ook een Skype account hebben. Deze voeg je dus toe. Je kan overigens ook zijn accountnaam zoeken als je zijn e-mailadres weet waarmee hij is geregistreerd bij Skype. Als die persoon je verzoek heeft geaccepteerd, dan kan je als je op die persoon klikt kiezen uit bellen, chatten of videobellen. Hieraan zijn geen kosten aan verbonden m.u.v. het gebruik van mobiel internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk dank voor je duidelijk antwoord. Daar ben ik mee geholpen. Dank
Alle telefoons/computer/pad's waar skype op kan draaien en die ook verbindingen kunnen maken met een internet dmv wifi of via het gsm netwerk waar de provider geen voip blokade heeft. (is normaal gesproken bijna altijd het geval). Kunnen onderling met elkaar bellen.

Wat ook de moeite waard is om mee aan de gang te gaan is fring, dit lijkt de voip blokade van de providers te omzeilen. Heb dit 2 jaar geleden geprobeerd.

Succes

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is net als MSN, je hebt geen nummers. Maar je kan zoeken op bijvoorbeeld email adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal hartelijk bedankt . ik ga aan de slag . Mooi, goede vraag.