Kan ik internet overal op mijn mobiele telefoon ontvangen (en mailen/chatten)?

Ik zit erover te denken een nieuwe mobiel aan te schaffen, maar wel eentje waar alles goed op functioneert dan!. Ik heb nog geen tijd genomen mij erin te verdiepen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Bij de meeste telefoons kun je op twee manieren internetten:

1: via het GSM netwerk, op de meeste plekken in Nederland heb je 3G, dat is lekker vlot internet. Maar waar je geen 3G hebt heb je (1)G wat voor hedendaagse begrippen vrij traag is.

2: En je kunt op je eigen draadloze wifi netwerk internetten en dit is verstandig zeker als je redelijk wat internet scheelt dit enorm in de hoeveelheid data verkeer die je bij je provider maakt en bovendien is het vaak ook nog lekker snel.
En je databundel is bij je provider niet onbeperkt, als je lekker wat aan het internet slaat en je gaat over je data bundel heen. Dan mag je fors gaan bijbetalen tegen enorm forse tarieven. En dat heb je dus niet als je op wifi zit.

Let op: dat je wel een telefoon koopt met wifi die ook WPA2 ondersteund
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De dekking is zeker niet 100% ligt er dus ook aan waar je bent n welke provider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan wacht ik nog ff tot straks iedereen op het draadloos internet kan overal en wanneer die maar wil
Met 3G heb je in ongeveer heel Nederland bereik en kun je dus internetten, dan moet je wel een internetbundel nemen.