Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn mobiel weer gaat werken?

Ik heb een samsung star en heb hem perongelijk vanacht buiten laten liggen op het hout bij onze glijbaan. Vanmorgen kwam ik daar achter en heb ik hem rond half 7 naar binnen gehaald. Hij was wel wat vochtig en er zaten water druppels op het beelscherm. De batterij, geheugenkaartje en simkaart eruit gehaald en op mijn bed gelegd. Ik heb nog niet geprobeerd hem aan te zetten. Wat kan ik nu het beste doen? Wat gebeurd er als ik hem probeer aan te zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
798

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Leg je telefoon in een kom met veel rijst, zo dat je de telefoon eigenlijk niet meer ziet. De rijst zal veel van het vocht eruit trekken.

Waarschijnlijk gebeurt er niets als je hem aan wilt zetten. Hij zal kortsluiting maken of in het ergste geval doet de batterij het niet meer. Laat hem eerst maar eens een dagje in rijst liggen voordat je hem aan probeert te zetten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn mobiel leeft weer, dankjewel

Andere antwoorden (3)

Meestal doet hij het nog gewoon mijn oude mobiel was in een diepe plas gevallen met de ingang van de lader en hij deed nog alles en laade ook nog op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon zover mogelijk open maken en laten drogen op een warme plaats, eventueel met haarföhn op niet al te warme stand.
Na een paar uur weer in elkaar zetten, hij zal het waarschijnlijk gewoon weer doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef je een + om die min te compenseren. Ik vind dit antwoord het juiste antwoord.
Zo goed mogelijk laten drogen, evt droogblazen met een haarföhn (niet op de warmste stand) en dan zal hij het wel weer gewoon doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding