Kun je geen gebruik maken van een in Duitsland gekochte Aldi-Talk als ik me niet registreer?

http://www.alditalk.de/talk/so_funktionierts/

Is registreren in Nederland bij een in Nederland gekochte Aldi-Talk niet nodig om te kunnen bellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
2.6K

Antwoorden (1)

AldiTalk is in principe alleen voor Duitsland ; je kunt er dus in Nederland wel mee bellen, maar dat wordt een kostbare zaak.

Ze heten namelijk beiden welk Alditalk, maar werken niet via het zelfde 'netwerk'. AldiTalk Duitsland werkt met E-Plus, en Nederland bij mijn weten met KPN. En hoewel het in het buitenland (eender welk buitenland meestal goedkoper is op een Duitse mobiel gebeld te worden dan op een Nederlandse, is het voor 'standaard' gebruik in Nederland natuurlijk een dure hobby, want je hebt een Duitse telefoon.

Feitelijk probeer je dus een telefoon van/via E-Plus te registreren bij / via KPN. Ik vrees een beetje dat dat niet gaat lukken......

En nee, je kunt hem natuurlijk niet gebruiken als je je niet registreert. Voor een abonnement moeten ze weten waar de rekening heen moet, en voor zuivere prepaid is het een beveiliging.

Toegevoegd na 28 seconden:
Sorry ; eerste regel : AldiTalk.de is in principe alleen voor Duitsland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha Marleen, het zou mij gaan om prepaid bellen. Maar ik hoor telkens wisselende reacties: De een zegt dat je je eerst moet registreren (waarom eigenlijk?) en de ander zegt dat je een 'Guthaben' koopt bij Aldi, Lidl of zo en DIRECT kunt bellen zonder je ook maar ergens te hoeven registreren..... Alleen als je de 'bonus' van bijvoorbeeld € 10,- wilt gebruiken zou je je moeten registreren om ervoor in aanmerking te kunnen komen. En als ik de Aldi-Talk (Stappen hoe het in z'n werk gaat, op websites te zien) uit Duitsland en Nederland naast elkaar leg, kom ik dan tot de juiste conclusie dat je je in Nederland NIET hoef te registreren en in Duitsland WEL? Of vergis ik me? Het woordje registrieren komt op de Duitse site bij de uitleg wel voor, maar op de Nederlandse site rept men er niet over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'hoefT'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou inderdaad kunnen dat dat registreren is voor het extra Guthaben. En ook dat het een Duits dingetje is ; ze zijn hier best wel van de regeltjes. Ook kab het een verschil zijn tussen E-plus (het duitse netwerk) en KPN (het nederlandse netwerk) die achter de respectievelijke Alditalks zitten. Maar dan blijft dat je met een Duitse telefoon -althans, een Duitse simkaart - niet een Nederlands nummer hebt. Je hebt een Duits nummer en belt via een Duits netwerk. Dat wordt niet ineens een Nederlandse telefoon door het niet-registreren. Het probleem is dat je Alditalk nl en Alditalk de niet naast elkaar kunt leggen, omdat het eigenlijk verschillende systemen zijn over verschillende netwerken, al heten ze het zelfde. Wij hebben ook allemaal Alditalk (dat is ook HET netwerk voor scholieren enzo) en bellen elkaar voor iets van 3 cent ofzo, maar voor die drie cent kan je NIET naar een Nederlandse Alditalk bellen. En ook niet naar mijn dochter ofzo als ik zelf in Nederland ben.
(Okee, slecht voorbeeld, want ik heb / gebruik geen mobiel, maar mijn dochter wel, en die mag / kan vanuit NL ook niet naar Duitse alditalk-vriendinnetjes bellen. )