Waarom gaat de eerste factuur na een wijziging bij de KPN altijd fout?

Per 14 augustus heb ik mijn ADSL abonnement omgezet naar Internetplusbellen. Krijg ik gisteren nacht online de eerste factuur binnen. En zoals gebruikelijk gaat deze eerste factuur weer verschikkelijk fout. In plaats van de afgesproken 50% korting in de eerste 3 maanden krijg ik een toeslag van 25%. Vandaag gebeld met de KPN en na 5 keer doorverbinden en ruim drie kwartier in de wacht te hebben gestaan krijg ik iemand aan de lijn die het allemaal wel even ging aanpassen. Want de oorzaak is dat de administratie achter loopt...

Toen ik een jaar terug internet op mijn GSM erbij kreeg. Werd ik op de eerste factuur aangeslagen voor een bedrag van maar liefst 198 euro voor gebruikskosten. Reden: "U wilde het abonnement op de derde laten ingaan. Dus dat hebben wij verplaatst naar de eerste van de volgende maand. Want anders betaal je 9,95 voor een onvolledige maand." Op mijn tegenvraag: 'Dus dan laten jullie de klant 190 euro meer betalen?' Hadden ze dus geen antwoord...

En om de start van Digitenne anderhalf jaar terug maar niet te beginnen. Want die 99 euro voor een huurdecoder/tunner wacht ik nog steeds. Het automatisch incasseren was namelijk een vergissing...

Dus iemand een antwoord op de vraag: Waarom gaat de eerste factuur bij de KPN altijd fout?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over dat digitenne, heb ook een jaar moeten wachten. Wat blijk, je moet een achteraf nogmaals een formulier invullen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoeld dat formulier dat ik na 5 keer niet meer invul, omdat het toch niet aan komt?

Het beste antwoord

Omdat KPN vandaag de dag met SOX regels te maken heeft waardoor in en verkoop volledig gescheiden dient te zijn.

Dit heeft als gevolg dat afdelingen alleen nog via officiële procedure gaat.

En daarnaast zijn het ook nog eens stumpers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat bij grote organisaties alles administratief fout gaat bij veranderingen. Zolang alles maar loopt zoals het loopt is er nooit een probleem. Problemen komen pas als er veranderingen zijn, omdat dingen (blijkbaar) niet goed in het systeem gezet kunnen worden.

Niet alleen de kpn kampt met dit probleem; ook upc, oxxio en de belastingdienst kunnen er wat van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve dat bij KPN bijna alles op dit gebied fout gaat (incl. overgenomen bedrijven als Digitenne, Telfort en Tiscali) heeft het er mee te maken dat KPN is georganiseerd rondom "produkten". Overstap van het ene naar het andere product leidt daarom onheroepelijk tot problemen.