Wat zijn de voor en nadelen van de Blackberry Torch 9800?

Ik mag een mobiel uitkiezen ik ik denk erover om deze te nemen maar ik weet niet of deze goed is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (6)

Er zijn veel voordelen, zoals het touch-screen en het grote scherm. Ook natuurlijk Ping en andere BlackBerry applicaties. Een klein nadeel is dat het eigelijk een beetje een achterhaalt mobieltje is, vergeleken de iPhone 4 en de Samsung Galaxy S.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is groot, verder weet ik eigenlijk geen nadelen
Top telefoon!

Wist je eigenlijk dat ze nu ook de bb bold of curve met touchscreen, die is kleiner en dan is dat 'probleem' ook opgelost
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het een is het een voordeel voor de ander een nadeel, dat groote scherm :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar
Maar als je geen zakken hebt kan je hem bv. niet even tussen je bh stoppen, daar is die te groot voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb ik geen last van xd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan makkelijk tussen je BH. Ligt wrs wel aan je cupmaat maar bij mij past ie makkelijk :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve schat ik heb en bij mij past een bb toch er niet tussen, het past wel maar zit zeker niet lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik (gelukkig, sorry!) geen BB maar een vriendin van me wel. We hadden allebei een rokje en geen zakken en bij haar past haar BB er niet tussen maar bij mij wel. Toch een tijd er tussen gehad, zat niet verelend hoor. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke leuk voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je je bb tussen je borsten willen stoppen? Een echte vrouw heeft een tasje mee, voor alle spulletjes en indd de torch zit niet lekker daartussen linde;) haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voel mn tel bijna nooit in een tsje dus heb hem liever bij me;) dan voel ik het als ie trilt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa ik voel m ook niet maar dan hebben de mensen pech ;) en de kans dat je m kwijtraakt is dan ook groter
Voordelen:

+Toetsenbord beter dan ooit
+Nieuwe interface: Blackberry 6
+5 MP-camera met autofocus, 2x zoom en een flitser
+Met zowel touchscreen als een qwerty-toetsenbord
+Mooi beeldscherm (ook touchscreen)
+Connectiviteit
+Opmerkelijke Push Mail oplossing
+Verbeterde muziekweergave
+BlackBerry Messenger
+Bluetooth v2.0
+Prima surfervaring
+Standby tijd: 15 dagen
+Beltijd: 5 uur

Nadelen:

-Beperkte autonomie
-Relatief groot en zwaar
-Geen flits
-Het design is innovatief, de prestaties zijn ondermaats
-Matige akoestiek
-Matige 3G
-Schieten van video’s schijnt erg slecht te zijn, zeker als je het vergelijkt met andere telefoons
-Bereik is wat minder dan de voorgaande BlackBerries
-De batterij begint na een jaar al zwak te worden

Toegevoegd na 49 minuten:
Ik heb nu net gezien dat deze telefoon wel een flitser heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even een nadeel van blackberry is dat ze weinig leuke applicaties hebben en ook best wel weinig games vind ik de iphone is echt. Duizend malen beter vind ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha ik werk niet voor apple hoor :p
Het ligt er natuurlijk aan waarvoor je hem wilt gebruiken. Het is een echte blackberry, dus met berichten opstellen heb je geen problemen. Het uitschuifbaar toetsen werkt heerlijk en het grote touch scherm ook.
Ik kan met het grootste gemak een eenvoudig bericht versturen en wat vragen stellen en antwoorden op Goeievraag.

Ik vind hem als nadeel wel wat zwaar, en qua firmware updates worden er geen release notes gepubliceerd. Voor mij is het een ideaal toestel die ik met veel nauwkeurigheid heb aangeschaft.

Wat doe ik erop: Email, Goeievraag, internet, databases, contactlijsten, agenda, boodschappenlijstjes, wat spelletjes om tijd te verdrijven.
Hou er rekening mee dat de meeste (goede) apps wat geld kosten. Kies ze met zorg uit en hou een budget van 30 euro gereserveerd.

Ik zou geen ander willen op dit moment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Torch is opzich een goede telefoon, ook al vind ik het jammer dat deze geen flitser heeft. Ik raad je wel aan om nog even te wachten gezien de nieuwe bold ook een touchscreen zal hebben en de verbeterde torch binnenkort uitkomt.

Nadeel van de torch die nu uit is is natuurlijk dat dit het eerste toestel in de torchlijn is en dus nog wat kinderziektes zal hebben, zoals bij de eerste bold het geval wat met het balletje, wat regelmatig problemen geeft.