Bellen in amerika?

Hoe zit dat in amerika? Wij betalen in nederland bijvoorbeeld 5ct per sms of 10 ct per minuut. En als wij in het buitenland zijn iets meer. Maar hoe gaat dat dan in amerika want de staten zijn daar nogal wat groter betaal je dan buiten je eigen staat meer?

Ik vroeg ht me toen straks ineens af :p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.4K

Antwoorden (2)

Tip voor bellen vanuit het buitenland

Ik ben in het buitenland en bel naar Nederland
U betaalt alle kosten. Zoek vooraf bij uw aanbieder uit met welk buitenlands netwerk u het goedkoopste belt. Op uw telefoon kunt u met de hand dat netwerk kiezen. Doet u dat niet, dan is er kans dat u op een duur netwerk terechtkomt.

Ik ben in het buitenland en wordt gebeld door iemand die in Nederland zit
U betaalt in principe vanaf de Nederlandse grens tot uw toestel in het buitenland. De kosten kunnen variëren van enkele dubbeltjes tot meer dan een euro per minuut! De beller betaalt slechts tot de Nederlandse grens! De Consumentenbond vindt het een goede zaak als providers ervoor zorgen dat op uw beeldschermpje te zien is, hoeveel de kosten per minuut zijn.

Ik ben in het buitenland en stuur een sms naar Nederland
U betaalt de kosten, die kunnen oplopen als u via een duur netwerk sms't. Zoek voordat u naar het buitenland vertrekt, bij uw aanbieder uit met welk buitenlands netwerk u het goedkoopste sms't. Op uw telefoon kunt u met de hand dat netwerk kiezen. Doet u dat niet, dan is er kans dat u op een duur netwerk terechtkomt.

Ik ben in het buitenland en ontvang een sms uit Nederland
Dit kost u niets. Slechts enkele netwerken - vooral Aziatische - brengen voor het ontvangen van sms kosten in rekening.

Ik ben in het buitenland en luister mijn voicemail af
Het kan voorkomen dat u tweemaal de kosten van internationaal bellen moet betalen. Eenmaal omdat de eigen gsm in het buitenland gebeld wordt en de tweede keer omdat het gesprek daarna doorgeschakeld wordt naar de voicemail in Nederland. Tip: zet uw voicemail uit als u in het buitenland bent. Het is goedkoper om per sms te communiceren.

Lees meer op: http://www.meenemen.nl/voorbereiding/bellen.php#ixzz1Q8lrWDJF

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord legt uit dat het niks uitmaakt in welke staat je bent als je AT&T mobiel abo hebt. Zolang je zelf maar niet via een andere provider belt (roaming).

Toegevoegd na 9 uur:
Hier suggeren ze zelf vanaf 4 dollarcent/minuut te vragen met een prepaidkaart die voor zowel vast als mobiel te gebruiken is. (bron2)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het zo. "Wij betalen in nederland bijvoorbeeld 5 ct per sms of 10 ct per minuut. En als wij in het buitenland zijn iets meer" Is geen vraag maar een stelling. "Maar hoe gaat dat dan in amerika want de staten zijn daar nogal wat groter betaal je dan buiten je eigen staat meer?" Is direct beantwoord. Zelf geef je op geen enkele manier antwoord op de vraag en dan ga je mij erop wijzen dat ik het niet beantwoord heb terwijl dit wel zo is. Jammer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je niet druk Mr Tomaat. Van mij een dikke plus. Soms geven mensen antwoorden die totaal niet refereren aan de vraag. Hun puntensaldo is wat telt. En hun antwoorden onderhouden? Nee...daar hebben ze absoluut geen tijd voor. om reden dat de volgende vraag weer in beeld is voor de broodnodige puntjes.