Welk merk mobieltje en eventueel provider kan je in Nederland kopen en in de V.S. gebruiken? Met dank, Anja

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Je mobiel moet een triband of quad band specificaties hebben, oftewel om kunnen gaan met meerdere frequenties. Als bij de specificaties Dual Band staat, dan zal het niet werken.

Het meest gebruikte netwerk in Noord Amerika is GSM1900, maar GSM850 is ook in opkomst. Bij een quadband heeft het toestel GSM 850, 900, 1800 en 1900. Dan is de kans helemaal groot dat jewereldwijd bereik hebt.

Tevens moet je provider en je abonnement bellen in Amerika ondersteunen. Dit kan duur zijn, maar als goedkoper alternatief kan je daar een prepaid kaartje nemen en met een nieuw nummer daarmee in Amerika bellen.

Of, wat ook kan is een prepaid toestel daar kopen met een prepaid sim kaartje dat je daar gebruikt. Als dat toestel ook een tri- of quad band is kan je het mogelijk ook wel hier gebruiken, maar de goedkopere zijn daar ook dual band, maar met een ander frequentiebereik dan in Nederland. Je kunt dergelijke toestellen dan alleen daar gebruiken.