Is dr gsm straling ook schadelijk L Als je bijna nooit beld maar er bijvorbeeld wel vaak spelletjes op speeld? En iz de straling nu echt zo gevaarlijk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Kimath
12 jaar geleden
Zo te zien heb je al last van de straling, leg je telefoon maar snel weg ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Straling is niet goed voor je spelvermogen

Het beste antwoord

Een GSM "straalt" alleen terwijl je aan het bellen of een SMS ontvangt of verstuurt, verder af en toe als hij zich bij een andere GSM-mast aanmeldt.

Als je spelletjes speelt die geen verbinding met internet of via bluetooth maken, dan zal er dus geen "straling" zijn.
Over de schadelijkheid van GSM "straling" zijn de meningen verdeeld.

Het zendvermogen van een GSM is maximaal ongeveer 4 Watt, de bluetooth zender een paar mW.

Naar mijn mening is het niet schadelijk, er zijn miljoenen mensen met een GSM, maar er zijn maar heel weinig mensen die er aantoonbaar schade door hebben ondervonden.

Allerlei klachten die genoemd worden kunnen ook aan andere oorzaken worden toegeschreven.

Gr. Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die straling is er altijd als je mobiel aan staat (tenzij hij op vliegtuigmodus staat). Als je belt komt er meer straling. Dus als je spelletjes spelletjes speelt is die straling er ook wel.

Het gevaar van die straling valt volgens mij wel mee, maar een onderzoek heeft aangetoond dat deze straling wel gevaarlijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordat GSM-straling een lagere frequentie heeft, is de straling ‘energiearm’ en levert het bij normaal gebruik geen gevaar op voor de gezondheid .
Toch zijn er mensen die last van GSM-straling kunnen hebben, dit wordt ook wel elektroallergie genoemd.

Straling spreekt tot de verbeelding en vormt voor velen een verklaring voor onbegrepen klachten. Maar in de discussie over de schadelijkheid van GSM-straling wordt de meest cruciale vraag steeds vaker vergeten: hoe zouden radiogolven ooit schade kunnen veroorzaken?

Ik zou me geen zorgen maken.
Men weet het niet, maar ik verwacht geen problemen.

Die verhalen kwamen ook in de wereld bij de invoering van : de stoomtrein, de electrische trein, de televisie etc. etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrij recente onderzoeken in Amerika hebben aangetoond dat er 'wel degelijk' hersenschade kan optreden door straling van GSM gebruik. Vatbaarheid...per persoon is het verschillend.
Over enkele jaren zal er een degelijke afscherming (folie) door de fabrikanten verplicht worden gesteld.
Kun je deze spelletjes op je GSM of-line spelen, dan is er helemaal niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Afschermen is natuurlijk onzin. Zodra je de "straling" van je mobieltje afschermt, kun je niet meer met de zendmast communiceren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antenne? neee...die zit daar niet meer op, er komt een heel ander digitaal systeem aan. De krakkemikkige zendmasten zijn dan gelijk overbodig. Ook de accu verdwijnt uit de GSM, een kleine zonnecel levert daarvoor de energie.
Kwestie van ff wachtten!...maar er komen mooie dingen aan!
Cryofiel
12 jaar geleden
Leuk. WELK systeem komt er dan aan? Welk systeem het ook wordt, feit blijft dat je draadloos moet blijven communiceren. Zonder straling lukt dat niet. Het lukt hooguit met minder straling - maar dan moet je zoveel mogelijk zendmasten (of basisstations, of andere stations) neerzetten, zodat er altijd eentje zo dicht in de buurt van jouw mobieltje is, dat jouw mobiel niet zo hard hoeft te "schreeuwen" om dat station te bereiken. Als je nu telefoneert, wordt de hoeveelheid straling die jij binnenkrijgt, bepaald door de afstand tot de dichtstbijzijnde zendmast. Hoe verder weg die staat, hoe meer straling je binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is zo en ook hoever je GSM en dec telefoon uit de buurt is, des te beter.
Het nieuwe systeem heeft wel te maken met directe digitale sateliet verbinding. ff wachtte t' is wel na 2012.
Cryofiel
12 jaar geleden
Om direct naar een satelliet te stralen, heb je vele malen meer vermogen nodig dan om een zendmast te bereiken. Satelliet: minimaal (!) 350 km.
Zendmast: tja, wat zal het zijn - zeg maar 1 km. Benodigd vermogen neemt kwadratisch toe met de afstand. Als de ontvanger 350 keer zo ver weg staat, heb je dus 350² keer zoveel vermogen nodig. Dat is ruim 122 duizend keer zoveel vermogen als nu. Dan heb je nog wat extra nodig, omdat je door allerlei geïoniseerde luchtlagen heen moet. Laten we er eens 25% bij doen - hoewel ik denk dat ik dan uiterst voorzichtig ben. Goed, 25% erbij, dan heb je dus meer dan 150 duizend keer zoveel vermogen nodig als nu. Je stelt jezelf dus bloot aan straling die 150 duizend keer zo sterk is als dat kleine beetje waar sommigen zich nu al zo'n zorgen over maken. -- Dit heeft natuurlijk ook consequenties voor de spreektijd. Laten we zeggen dat een mobieltje nu, met volle accu, goed is voor ongeveer vijf uur spreektijd. Dat wordt dan straks 150 duizend keer zo weinig. Met jouw nieuwe, moderne mobieltje heb je dus nog maar een tiende seconde spreektijd over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt 'nu' wiskundig gezien, helemaal juist.
Mmmmm toch denk dat over enkele jaren dit toch mogelijk is.
De meest recentste informatie over dit onderwerp zul je waarschijnlijk wel kunnen vinden op stop-umts.nl alsook op het politieke blog zaplog.nl maar dan in hun zoekmode.
Vooral het laatste halfjaar gaan de bizarre onthullingen op dit gebied nogal tamelijk snel zoals:
* de UNO-organisatie WHO geeft plots een waarschuwing.
* Universiteit Wageningen lost massale bomenziekte op (!)
* Oorzaak massale bijensterfte blijken umts-masten (!)
* GSM-stralingsonderoek Zwitserland blijkt 45 minuten/dag te hebben geduurd.
* nieuwe proeven tonen vernietiging van de groeipuntjes in dna-celkernen aan zodat cellen niet meer vervangen worden. Het schandaal wordt dus nog vervolgd...