Wat moet ik doen als ik iOS 4.3.3 niet kan downloaden via iTunes op mijn iPhone 4?

Hallo,

al een tijdje lang kan ik mijn besturingssysteem van mijn iPhone niet meer updaten. Er komt steeds op dat er zich een serverprobleem voordoet. Is er iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Als je problemen hebt met het downloaden van het iOS zelf, dan kun je deze handmatig downloaden.

Als je Mac hebt, dan houd je Alt ingedrukt en klik je op Herstel. Je kunt dan het IPSW bestand selecteren wat je zojuist hebt gedownload.

Bij Windows moet je Shift ingedrukt houden en klikken op herstel.

M'n bron wijst naar een pagina waar je de IPSW voor iOS 4.3.3 kunt downloaden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens zou ik eerst proberen om dit te doen door niet op Herstel maar op Werk bij te klikken. Mocht dit nog niet helpen, kies dan voor een herstel.

'Werk bij' kan ook met alt/shift ingedrukt worden om handmatig een IPSW te selecteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is wat ik doe, werk bij. Het probleem is, hij download het bestand bijna helemaal en dan breekt hij de download af. De nieuwe versie wordt dus nooit gedownload. Ik heb vroeger ook al eens een firmware ofzo gebruikt, maar toen kreeg ik 1 of andere chinese versie, en moest ik hem via itunes terug bijwerken. Al mijn fotos en liedjes waren er ook af dus die liedjes moest ik er ook opnieuw opzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet zoals het hoort. Wat je ook kunt doen, is via ipswDownloader ( http://www.appletips.nl/eenvoudig-ios-versies-downloaden-met-ipswdownloader/ ) de IPSW downloaden. Dat is bij mij altijd goed gegaan. Als je dan op Werk bij klikt met Alt of Shift ingedrukt en je selecteert vervolgens die IPSW dan moet het wel goed gaan. Maak van tevoren wel een reservekopie met iTunes voor alle zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En er worden dan ook geen liedjes,... verwijdert ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarvoor maak je een reservekopie vooraf, mocht het fout gaan dan kun je die terugzetten met iTunes. Het enige nadeel: In een reservekopie wordt niet opgeslagen op welke plek je apps bevinden en eventueel in welke mappen. Het kan dus zijn dat je springboard een ongeorganiseerd zooitje wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
njah, dat is nu ook niet echt wat ik zoek xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het een klein nadeel. Die apps kun je wel weer op plekken zetten waar je ze wilt hebben. Wat je ook kunt doen is je iTunes bibliotheek exporteren, het wordt dan een bestandje die je even op je bureaublad ofzo kunt zetten. Hierna verwijder je iTunes en installeer je het weer. Je importeert vervolgens die bibliotheek weer. Maar een andere oplossing zou ik niet weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En is dat ios dan nederlands? Want er staat om het te downloaden op de russische website? ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het iOS is niet gebonden aan taal, hij past zich aan aan de taal die je gebruikt op je computer. Daarom snap ik eerlijk gezegd ook niet hoe je aan een Chinese kwam, haha. Als je zou willen, kun je in je iPhone zelf de systeemtaal wijzigen. Ga hiervoor naar Instellingen > Algemeen > Internationaal > Taal. Daar kun je uit allerlei talen kiezen.